جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، دلنوشته‌های عاشورایی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تحت عناوین «شب عاشورا» و «صبح عاشورا» منتشر شد.

به گزارش مرکزخبر حوزه، این دو متن ادبی و حماسی در فضایی احساسی به ترسیم گوشه‌ای از واقعه‌ی جانسوز عاشورا می‌پردازد.

در بخشی از این دلنوشته می‌خوانیم:  «منظره‌ی شب عاشورای كربلای سال 61 هجری قمری منظره‌ای عبرت انگیز و آموزنده بود؛ سعادت، مناعت و بلندی همت از سیمای یاران امام حسین علیه‌السلام، و شقاوت، دنائت و پستی از چهره‌ی پلید پیروان بنی امیه هویدا بود.

سپاه حسین( علیه‌السلام )كه خود را چون رهبرشان، سعید می‌دانستند و به موقفی كه داشتند افتخار می‌كردند و در حُسن عاقبت خود هیچ شبهه و شكی به دل راه نمی‌دادند و فاصله‌ای بین خود و رستگاری و رسیدن به لقاء‌الله جز شهادت در ركاب آقا و مولایشان نمی‌دیدند، آرام و مطمئن شب را به عبادت، به صبح رساندند.

و سپاه یزید، ابن زیاد و عمر سعد گرچه خود را به ظاهر پیروز می‌دیدند، اما هیچ یك خود را با موضعی كه داشتند سعادتمند نمی‌دانستند و جز شمر و تنی چند از هم قماشانش، كه شاید از كشتن اولیاء الله و فرزندان پیغمبر و آن مظاهر ایمان، توحید و كمال انسانیت لذت می‌بردند و احساس شرم نمی‌كردند، دیگران همه با وجدان خویش در جنگ و جدال بودند.»

خواندن این دلنوشته ها‌ی عاشورایی را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این مرجع تقلید به نشانی www.saafi.ir به همه‌ی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) توصیه می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha