جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی حوزه‌های علمیه خواهران از تشکیل 123 هسته پژوهشی در مدارس علمیه خواهران کشور خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، سیدحسین اسحاقی گرایش‌های این هسته‌های پژوهشی را تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، کلام اسلامی، تاریخ اسلام و مطالعات زنان برشمرد و اظهار داشت: در سال‌های نخست راه‌اندازی این هسته‌های پژوهشی اقدام به مهارت‌افزایی اعضای این هسته‌ها می‌کنیم و پس از افزایش توان پژوهشی اعضای هسته‌ها، زمینه واگذاری فعالیت‌های پژوهشی به آنها را فراهم می‌کنیم.

وی با بیان این که برای سال اول فعالیت هسته‌های پژوهشی موضوعاتی با حمایت مالی برای هسته‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در این راستا با تصویب بودجه ملی برای هسته‌های پژووهشی، 50 موضوع پژوهشی مطابق با نیاز جامعه به منظور اجرا از سوی هسته‌های پژوهشی تعیین شده است.

اسحاقی خاطرنشان کرد: با ابلاغ بودجه از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران این موضوعات به هسته‌هایی که از قوت علمی بیشتری برخوردارند واگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها پس از اجرا از سوی هسته‌های پژوهشی، در شوراهای پژوهشی استانی حوزه‌های علمیه خواهران مورد بازبینی قرار می‌گیرد و از سوی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز ارزیابی و اصلاح می‌شود تا مورد استفاده قرار گیرد.

اسحاقی با اشاره به اظهار تمایل مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی برای همکاری مشترک با هسته‌های پژوهشی، گفت: با توجه به این که بسیاری از هسته‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران دارای گرایش علوم قرآنی هستند، طرح‌هایی را به مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی پیشنهاد کردیم تا با تامین بودجه از سوی این مرکز از سوی هسته‌های پژوهشی مدارس علمیه خواهران مورد اجرا قرار گیرد.

وی از تصویب 35 کانون قرآنی در استان‌های مختلف کشور از سوی مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی به منظور حمایت مستمر از هسته‌های پژوهشی قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و افزود: وظیفه این کانون‌ها اشاعه فرهنگ قرآنی در استان‌های مختلف است.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی حوزه‌های علمیه خواهران از صدور کارت پژوهشی برای اعضای هسته‌های پژوهشی مدارس علمیه استان مازندران خبر داد و افزود: صدور این کارت برای اعضای هسته‌های پژوهشی سایر استان‌های کشور نیز در دستور کار قرار دارد و پژوهشگران با استفاده از آن می‌توانند از کتابخانه‌های عمومی و تخصصی شهر خود استفاده کنند.

براساس گزارش روابط عمومی حوزه‌های علمیه خواهران، وی فعالیت هسته‌های پژوهشی را نقطه آغازی برای ورود ذخایر حوزوی در عرصه‌های علمی و نمایش چهره حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد: از سال‌های آینده با افزایش تعامل هسته‌های پژوهشی با مراکز پژوهشی استانی و کشوری، این هسته‌ها از توان خود برای ادامه فعالیت بهره ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha