جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

رئیس بعثه اوقاف مصر با حضور در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه به نقل از پایگاه حج، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در ابتدای این دیدار با تبریک موفقیت‌های اخیر مردم مصر، از این کشور به عنوان کشوری سرآمد در بین کشورهای عربی و اسلامی نام برد و گفت: اندیشمندان و علمای بزرگ مصری که از گذشته تا کنون در زمینه‌های مختلف تأثیرگذار بوده‌اند زمینه‌ساز تأثیرگذاری مصر در مسائل مختلف بوده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، یکی از امتیازات بزرگ مردم مصر را عشق به اهل‌بیت علیه‌السلام دانست و با ضروری برشمردن تعامل دو کشور ایران و مصر برای جلوگیری از اسلام افراطی، گفت: باید مراقب باشیم تا افراطی‌گری رشد نکند.   

وی افزود: متأسفانه در چند سال گذشته موانعی اجازه نمی‌داد ارتباط جمهوری اسلامی ایران با مردم مصر زیاد شود اما امروز این موانع برطرف شده و هر چه سریعتر باید همکاری‌هایمان را توسعه دهیم. البته مطمئن باشید کسانی که در طول چند سال گذشته نمی‌خواستند مردم ایران و مصر به یکدیگر نزدیک شوند، همان افراد باز هم فتنه‌انگیزی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: راه علاج توطئه‌های استکبار این است که کشورهای اسلامی به یکدیگر نزدیک شوند و با یکدیگر بر اساس منطق و استدلال به گفتگوی آزاد بپردازند.

سرپرست حجاج ایرانی با اعلام آمادگی جهت همکاری مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و مصر در حوزه‌های فرهنگی، حج و اوقات ابراز امیدواری کرد توسعه روابط ایران و مصر طوری پیش رود که فعالیت‌هایی نظیر اعزام زائران ایرانی به کشور مصر برای زیارت بقاع متبرکه این کشور قابل برنامه‌ریزی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر با یادآوری اعتقاد جمهوری اسلامی ایران به وحدت امت اسلامی گفت: مصر از کشورهایی است که می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را در تحقق اندیشه وحدت امت اسلامی یاری دهد.

شیخ فواد عبدالعظیم، رئیس بعثه اوقاف مصر نیز در این دیدابا ابراز امیدواری نسبت به توسعه همکاری‌های دینی، سیاسی و اجتماعی مصر و ایران، تاکید کرد که نخبگان مصری نیز برای ایجاد ارتباط بین دو ملت ایران و مصر و از میان برداشتن موانع تلاش می‌کنند.

 

رئیس بعثه حج مصر، غالب اندیشمندان مصری را منادی تقریب مذاهب اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد که توطئه‌های استکبار علیه اسلام خنثی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha