شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور از طرح زمزمه قرآنی در سال تحصیلی جاری در مدارس علمیه خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، خانم ناصح هدف از اجرای طرح زمزمه قرآنی را هماهنگ‌سازی و ارتقاء سطح توانایی طلاب در زمینه قرائت قرآن و بسترسازی جهت انس بیشتر با قرآن برشمرد.

وی ادامه داد: به منظور بهره‌مندي هر چه بهتر و ساماندهي طلاب در امور قرآني در اولين قدم، براي ثبت توانایي‌هاي قرآني طلاب، اقدام به ارزيابي ميزان صحيح‌خواني، تجويد و روان‌خواني آنها مي‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای تقويت افرادي كه احياناً در اين زمينه نيازمند آموزش هستند، با برگزاري كلاس، اعطای لوح های آموزشی، تشكيل جلسات قرائت قرآن، مباحثه قرآني و... تلاش می‌کنیم تا كمبودها جبران شود و طلاب در يك سطح ارتقاء يافته هماهنگ شوند.

مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران، مخاطبین این طرح را طلاب پایه اول ذکر کرد و افزود: مدارس علمیه خواهران موظف هستند این طرح را در سال تحصیلی جاری در مورد تمام طلاب پایه اول به اجرا درآورند.

وی یادآور شد: این طرح در سال گذشته در مورد طلاب تمام پایه‌ها اجرا شد و با استقبال مناسبی از سوی طلاب مواجه گشت.

وی، افرادی که در این طرح کار ارزیابی طلاب را برعهده خواهند داشت شامل مربیان «تدبر در قرآن» که دوره تجوید را با موفقیت گذرانده‌اند و داوران مسابقات قرآنی که از طرف مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران داراي مجوز هستند، عنوان کرد و افزود: ارزیابی طلاب در مدارس علمیه خواهران انجام می‌گیرد و مدارس علمیه نتایج این ارزیابی را به معاونت فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ارائه می‌دهند.

بر اساس گزارش روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: طلابی که نتوانند در آزمون اولیه این طرح نمره قبولی را کسب کنند، در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند و از لوح‌های فشرده استفاده می‌کنند تا در ارزیابی مجدد بتوانند نمره قبولی را به دست آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha