چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

استاندار اصفهان تصریح کرد: جهان لیبرال دموکراسی نتوانسته است جوابگوی نیازهای بشری باشد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه ، دکتر علی رضا ذاکر اصفهانی ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش بین المللی ادیان توحیدی، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: امروز چالش هایی همچون محیط زیست و بسیاری از چالش های اجتماعی در غرب به وجود آمده است که مکاتب مادی غرب نتوانسته به آنها پاسخ دهد.

وی همچنین کاهش منابع آبی، تغییر اقلیم، افزایش گازهای گل خانه ای و خشکسالی ها را از مهم ترین چالش های جهان امروز برشمرد و افزود: انسان غربی با تکیه بر عقل شیطانی و دور از معنویت خود اقدام به دستکاری در طبیعت کرده است.

ذاکر اصفهانی اضافه کرد: این دستکاری ها ریشه در دوری از عدالت طلبی و بسنده کردن بشر به عقل مادی خود دارد.

وی ابراز داشت: امروز آمریکایی که داعیه‌دار  صلاح و رستگاری بشر است با جنبش هایی همچون جنبش وال استریت مواجه شده است.

استاندار اصفهان گفت: این جنبش یک رفرم ساده نیست بلکه اعتراضی است بر مبانی لیبرال دموکراسی و به چالش کشیدن ارکان تئوریک نظام سلطه؛ امروز امریکا زمان می خرد تا از این دوره گذار عبور کند .

وی با اشاره به فروپاشی نظام مارکسیستی در دو دهه پیش گفت: همان گونه که ناکارآمدی عقلانیت ناسوتی بشری در مارکسیست به ثبات رسید ناکارآمدی لیبرالیسم غربی نیز در حال به اثبات رسیدن است.

ذاکر اصفهانی همچنین تاکید کرد: ایدئولوژی های سوسیالیستی و ... غرب به علت انقطاع از عالم وحی در حال سقوط و متلاشی شدن است.

وی خاطر نشان کرد: بشر به این نتیجه رسیده که در حال حاضر تنها ایدئولوژی های خدا محور است که می تواند او را نجات دهد و بر همین اساس در انتخابات های مختلف در سطح جهان شاهد پیروزی کسانی هستیم که داعی دین داری دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha