جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

مردم و علمای افغانستان تا آمریکایی ها را از این جنایت خود پشیمان نکنند، دست از تظاهرات و اعتراضات خود بر نمی دارند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در گردهمایی فضلا،طلاب ومردم مومن  قم که ازسوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه وآستانه مقدسه حضرت معصومه (ُس)در واکنش به هتاکی به ساحت قرآن کریم توسط سربازان آمریکایی در افغانستان، امشب در حرم مطهر  برگزار شد، با ذکر این مطلب که خداوند، حفظ کرامت قرآن را بر همه مسلمین واجب کرده است، اظهارداشت: امام صادق(ع) قرآن را جزو پنج حرمت مقدسه خداوند ذکر کرده است و همگان را بر حفظ حرمت آن فراخوانده اند.

وی افزود: پس از بیان حدیث شریف ثقلین توسط پیامبر اکرم(ص)، مسلمانان جهان حفظ کرامت و حرمت قرآن را سرلوحه اعمال خود قرار داده اند و آن را روی چشمانشان حفظ کرده اند.

امام جمعه قم، با ذکر حدیث دیگری از امام صادق(ع) نسبت به توجه به حفظ حرمت قرآن، خاطرنشان کرد: در احادیث و روایات اهل بیت(ع) همواره، توجه بسیاری به حفظ شئونات مذهبی به ویژه توجه به حفظ قداست ظاهری و باطنی قرآن صورت گرفته است.

وی گفت: فقها و مراجع عظام تقلید در طول تاریخ، همواره احکامی را برای حفظ شئونات این کتاب آسمانی ذکر کرده اند که به هیچ عنوان، کوچکترین جسارتی حتی در حد دست کشیدن به آیات بدون وضو و قرار دادن قرآن در محل های نامناسب، صورت نگیرد؛ قرآن برای تمام بشریت، پیام آور رحمت و نور است و تنها در مقابل ظالمان، کافران و منافقان، به مبارزه پرداخته است؛ به همین دلیل است که این گروه های جبار و فاسد و فاسق بر مبارزه جدی بر علیه این کتاب آسمانی اصرار دارند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: بی دلیل نبود استعمار گران انگلیسی، سال ها پیش گفته بود ند که تا این قرآن در میان مسلمانان است نمی توانیم در میان صفوف آنان نفوذ کرده و میراث آنان را به تاراج ببریم؛ حمله به قرآن با هدف از بین بردن میراث اسلامی صورت می گیرد و جنایتی که در پایگاه آمریکایی ها در بگرام افغانستان صورت گرفت درهمین راستا بود.

وی با تجلیل از روحانیت و مردم مسلمان و خداجوی و دین محور افغانستان به دلیل برپایی تظاهرات گسترده بر علیه این هتاکی و جنایت بزرگ، اظهارداشت: آمریکایی ها وقتی خشم مردم قرآنی و مسلمان افغانستان را دیدند به ظاهر سعی کردند با عذرخواهی مکارانه، خود را از این شرایط نجات دهند، ولی مردم و روحانیت بصیر افغانستان به درستی متوجه شدند که این عمل مقدمه ای برای هتاکی های بعدی آنان است و در راهپیمایی پرشوری که بعد از خطابه های روشنگرانه نماز جمعه در افغانستان صورت گرفت، به خوبی نشان داد که ملت های مسلمان دیگر فریب این حرکات ساختگی را نمی خورند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: مردم افغانستان با آتش زدن پرچم آمریکا ثابت کردند که هیچ گاه با چنین اعمالی کنار نخواهند آمد و به قیمت اهدای جان و جراحات عمیق جسمی و روحی نیز دست از مقاومت در برابر هتاکان به ساحت قرآن برنخواهند داشت و تا روزی که آمریکایی ها را از این جنایت خود پشیمان نکنند دست از مبارزه بر نمی دارند.

امام جمعه قم  گفت: مقام معظم رهبری، مراجع عظام، علما و جامعه روحانیت و مردم بصیر ایران اسلامی حمایت خود را از این حرکت فراگیر مردمی در افغانستان اعلام داشته اند؛ به امریکایی های اخطار می کنیم که مسلمانان در برابر جسارت به قرآن کوتاه نمی آیند و اگر کشورهای اسلامی دست در دست هم بدهند و با اتحاد و همدلی در یک جبهه واحد قرار بگیرند، احدی جرات جسارت به دین و اسلام و منابع مسلمانان را نخواهد داشت.

وی بیان داشت :  اگر کسانی که عنوان « خادم حرمین شریفین » را بر خود گذاشته اند دستشان را در دست ملت های آزاده مسلمان بگذارند و حاکمان کشورهای اسلامی به جامعه اسلامی بپیوندند و دست از دست آمریکا و اسراییل بر دارند، هیچ کسی جرات نمی کند به اسلام و مسلمین جسارت کند؛ حاکمان برخی کشورهای اسلامی که با پشت کردن به آرمان های اسلامی از آمریکا و اسراییل حمایت می کنند باید از سرنوشت دیکتاتورهای خائن منطق درس بگیرند و با اتحاد در مقابل اجانب، به مسیر درست و الهی باز گردند.

امام جمعه قم، خاطرنشان کرد: مردم ایران نیز در روز دوازدهم اسفندماه با حضوری گسترده و با بصیرت در انتخابات، پاسخ قاطعانه ای به دشمنان و بدخواهان نظامی اسلامی خواهند داد و چشم طمع آنان را کور خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha