پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

رهبر شیعیان نیجریه با حضور در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، با طلاب نیجریه‌ای جامعةالمصطفی العالمیه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ ابراهیم یعقوب زاکی زاکی، رهبر شیعیان نیجریه با حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و گفت‌وگو با مسئولان آن، با طلاب نیجریه‌ای جامعه‌المصطفی العالمیه دیدار کرد.

وی در این دیدار که در سالن اجتماعات صحن صاحب‌الزمان(عج) آستان مقدس قم برگزار شد، حضور در عرصه طلبگی را عنایتی از سوی خدا دانست و اذعان داشت:‌ طلاب باید بدانند که در چه مسیر پر ارزشی قرار دارند و چه رسالتی بر دوش آنها قرار داده شده است.

رهبر شیعیان نیجریه، با بیان این که طلاب باید نسبت به ناملایمت‌ها و دشواری‌های موجود در مسیر طلبگی بردباری داشته‌‌ باشند، گفت: گذشتگان ما در فراگیری علوم دینی،‌ بیشتر از ما زحمت کشیده و ناملایمت‌های بسیاری تحمل کرده‌اند؛ ما نیز امروز باید بر مشکلات پیروز شویم.

وی خطاب به طلاب نیجریه‌ای مقیم قم گفت: شما باید بدانید که امروز سفیران حضرت صاحب‌الزمان(عج) هستید و مردم نیجریه و آفریقا منتظر شما هستند؛ هر نوع کوتاهی در این مسیر، خیانت به حضرت حجت(عج) است.

شیخ ابراهیم یعقوب زاکی زاکی با اشاره به ظرفیت گسترده برای نشر آموزه‌های تشیع در نیجریه، اذعان کرد: البته باید بدانیم که متأسفانه، علما و مبلغانی که با تعالیم تشیع آشنا باشند و در این عرصه بتوانند نیازهای عقیدتی مردم را برآورده سازند، کم است.

رهبر شیعیان نیجریه با بیان این که بیشتر کسانی که در نیجریه شیعه شده‌اند، هنوز در اذهانشان، اعتقادات گذشته خود را دارند، گفت: سفیران صاحب‌الزمان(عج) باید در این مناطق حضور یافته و اذهان آنها را نسبت به تعالیم گذشته، پاک کرده و تعالیم اسلام ناب را به آنها ارائه کنند.

بنابر گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س)، وی همچنین به تلاش دشمنان در خدشه‌وارد کردن به ارزش‌های اسلامی اشاره و بیان کرد:‌ ساخت فیلم موهن وتوهین‌ آمیز نسبت به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) اتحاد مسلمانان را تقویت کرد و خشم مسلمانان را نسبت به استکبار جهانی بیش از پیش نمود

 







ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha