جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

امام حسین(ع) تمام خواسته‌های خدا را که انبیاء الهی برای تحقق آن فرستاده شده بودند، به عالم نشان داد و تمام اسلام و قرآن را در یک روز تفسیر کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌خوانساری،  امروز در مراسم عزای حسینی در بیت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به احادیثی از پیامبر اسلام(ص)، اظهار داشت: در عرش الهی نوشته شده که امام حسین (ع) زینت آسمان‌ها و زمین‌ها و چراغ هدایت و کشتی نجات است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) به برخی از افراد تاکید می‌کردند که در بین اهل‌‌آسمان‌ها و زمین کسی عزیز‌تر از امام حسین(ع) نزد خدا نیست؛ در واقع این سخن خداست که می‌فرماید "حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است"؛ چرا که به جز خدا نمی‌تواند در یمین عرش الهی  چیزی بنویسد.

وی افزود: اگر هیچ عنوان و لقبی به امام حسین داده نشده بود همین حدیث فوق بر عظمت شأن و جایگاه امام حسین کافی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری ادامه داد: انسان عوارض آفات و غل و زنجیرهای فراوانی دارد و اگر اینها گسسته شود و انسان کاری را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند چنین فردی  را زینت آسمان‌ها و زمین می‌کند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی اضافه کرد: امام حسین (ع) صبر، ایثار، اخلاص، شجاعت و حریت نشان دادند و از همین رو زینت آسمان‌ها و زمین شد.

وی افزود: امام حسین(ع) تمام خواسته‌های خدا را که انبیاء الهی برای تحقق آن فرستاده شده بودند، به عالم نشان داد و تمام اسلام و قرآن را در یک روز تفسیر کرد؛ از همین روز امام حسین(ع) عزت و مقام شفاعت گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری تصریح کرد: رسیدن به این مقام‌ها به واسطه خداجویی و خدامنشی به انسان عطا می‌‌شود.

این خطیب حوزوی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با قیام عاشورا نه تنها برای خود قرب و بزرگواری به وجود آورد بلکه برای کسی که به یاد او باشد و برای او هم و غم داشته باشد نیز بزرگواری و قرب الهی به وجود آورد.

وی در پایان با اشاره به احادیثی از ائمه (ع) در ثواب گریستن بر سیدالشهدا(ع)، افزود: تفاوت قطره اشک ریخته شده برای اباعبدالله(ع) با سایر اشک‌ها به خاطر این است که امام حسین(ع) برای خدا قیام کرد و فنای فی‌الله شد و از همین رو بقاء بالله گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha