جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: اگر مشکلات تعلیم و تربیت در آموزش وپرورش حل شود مشکلات دانشگاه‌ها هم حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له عصر امروز (21آذر) در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از حادثه‌ای که برای دانش‌آموزان  در پیرانشهر  رخ داد گفتند: وظیفه اولیه  آموزش و پرورش جبران و دلجویی از بازماندگان و مصدومان است و در مرحله دوم نیز باید تلاش شود پیشگیری لازم برای هرگونه رخداد ناگوار بعدی انجام شود.

این مرجع تقلید افزودند: آموزش و پرورش در واقع شکل دهنده پایه اعتقادی و دینی کودکان و نوجوانان و جوانان کشور است و باید  در این عرصه کوشش‌ها به شکلی باشد که نسلی دین‌دار تربیت شود.

معظم‌له در ادامه تصریح کردند: اگر آموزش و پرورش بتواند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که مشکلات تعلیم و تربیت را حل نماید مشکلات دیگرکه در دوره دانشجویی ممکن است دانشجویان  را تحت شعاع قرار دهد از بین خواهد رفت؛یعنی اگر مشکلات آموزش و پرورش حل شود مشکلات دانشگاه‌ها هم حل خواهد شد.

حضرت آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی خاطرنشان کردند: تربیت دینی تنها برای ثواب و پاداش اخروی نیست بلکه زمینه ساز زندگی بهتر و آبرومند در دنیا نیز می‌باشد؛ اگر خواهان جامعه‌ای سالم آبرومند، امنیتی پایدار و جامعه‌ای رو به کمال هستیم باید توجه جدی به آموزش و پرورش کشور داشته باشیم و تربیت دینی را در این راستا مدنظر قرار دهیم.

ایشان خاطرنشان کردند: پایه اصلی تفکرات و رفتارها ابتدا در خانواده و سپس در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد پس باید به این نهاد توجه بسیار جدی مبذول داشت.

این مرجع تقلید بیان داشتند: بدون شک آنچه ما را در جنگ 8 ساله پیروز کرد ظهور و تجلی همین تربیت دینی و اسلامی بود که در سخت‌ترین شرایط و با نیروی ایمان جوانان این کشور به دست آمد و دشمن نیز از همین تربیت دینی هراس دارد و تمام تلاش خود را برای کم رنگ کردن تربیت دینی در جامعه انجام می‌دهد.

*آموزش و پرورش از ظرفیت حوزه بیشتر استفاده کند

معظم‌له در ادامه بر تقویت همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه تاکید کردند و گفتند: ارتباط بین این دو نهاد مهم فرهنگی و تربیتی و دینی باید بیش از پیش باشد و این همکاری‌ها به شکلی باشد  که روابطی بنیادین و عمیق بین آن دو شکل بگیرد تا ثمره آن را در تربیت دینی جامعه شاهد باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین تصریح کردند: ارتباط تنگاتنگ با حوزه بسیار مهم است، حوزه دریایی برای این نوع آموزش ها است و باید از سرمایه و ظرفیت حوزویان برای پیشبرد اهداف فوق بیش از پیش استفاده کنید
خاطرنشان می شود:در ابتدای این دیدار حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش گزارشی  از برنامه،فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته وهمچنین برنامه های آتی ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha