پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله علوی گرگانی

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که اهل سنت و تشیع همواره با مسالمت در کنار هم زندگی کرده اند ، گفتند: اهل سنت مورد توجه اهل بیت(ع) بوده اند و امیدواریم که وحدت حقیقی در جهان اسلام تحقق یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، معظم له، پیش از ظهر امروز  در دیدار اعضای اولین کنگره ملی امام صادق (ع) شهرستان خوی، اظهارداشتند: نامگذاری هفته ای به نام "هفته وحدت" یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است .

ایشان با اشاره به این که یکی از اهداف این نامگذاری نزدیکی بیشتر اهل سنت و تشیع بوده است، افزودند: شیعه و سنی می توانند با تبادل نظر و وحدت، توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر این که خداوند حجت را بر بندگانش تمام کرده است، یادآور شدند: شناخت حق و مقابله با دشمنان اسلام از مهمترین دستاوردهای وحدت می باشد.

معظم له با اشاره به این که دشمن برای اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه در جهان اسلام تلاش می کند، خاطرنشان کردند: اهل سنت و تشیع همواره با مسالمت در کنار هم زندگی کرده اند، ولی متاسفانه مسایل سیاسی موجب تفرقه بین امت اسلامی شده است.

ایشان با انتقاد از برخی فتاوای علمای اهل سنت، تاکید کردند: نباید در بین مسلمانان کشت و کشتار وجود داشته باشد  و هیچ کدام از علمای قدیم اهل سنت، حکم به کشتن شیعه نمی دادند.

معظم له با اشاره به این که مرحوم آیت الله العظمی بروجردی(ره)، تلاش های زیادی برای وحدت شیعه و سنی انجام دادند، ابراز امیدواری کردند که مسلمانان با وحدت و همدلی در مقابل دشمنان مشترک بایستند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی همچنین خاطرنشان کردند: اهل بیت(ع) همواره برای تحقق انسجام مسلمین از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و حتی برای پرهیز از اختلاف از حق خود گذشته‌‌اند، انشاءالله وحدت حقیقی در جهان اسلام تحقق یابد.

ایشان در پایان با تقدیر از اقدامات ستاد کنگره ملی امام صادق (ع)، بر ترویج معارف و آموزه های اهل بیت(ع) تاکید کردند.

ارسال 300 مقاله به کنگره

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از روند برگزاری کنگره ملی امام صادق(ع)، گفت: تا کنون بیش از 300مقاله از اساتید حوزه و دانشگاه به دبیرخانه کنگره رسیده و 40 مقاله برای چاپ ارائه شده است .

وی با بیان این که 5 مقاله از علمای اهل سنت به این کنگره ارائه شده است، بیان کرد:  در روز برگزاری کنگره، هشت مقاله برتر قرائت و از صاحبان مقالات تجلیل خواهد شد .

انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha