پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

مدیر اداره مبلغان مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم از برگزاری دوره تخصصی­ «پاسخ به شبهات اعتقادی»، ویژه دانش­آموختگان غیرایرانی خبر داد.

 حجت­الاسلام فرضی در حاشیه برگزار دوره تخصصی­ «پاسخ به شبهات اعتقادی»  طلاب غیر ایرانی در مجتمع آموزش عالی فقه، در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به موضوع این کارگاه، اظهار داشت: این دوره با هدف تأمین نیازهای تبلیغی دانش­آموختگان و با مباحثی مانند خداشناسی، نبوت­شناسی، امام­شناسی، دلائل عصمت انبیاء و معصومین(علیهم­السلام)، عدل الهی و جبر و اختیار، با حضور هفتاد دانش­آموخته غیر ایرانی مجتمع آموزش عالی فقه در حال برگزاری است.

مدیر اداره مبلغان مجتمع آموزش عالی فقه افزود: مبلغان جامعه­المصطفی، باید نیاز تبلیغی کشور خود را بشناسند تا توانمندی پاسخگویی به شبهات را داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری دوره­های تبلیغی متنوع برای طلاب غیر ایرانی، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت­هایی که در کشور هدف وجود دارد، کارگاه­ها و دوره­های آموزشی بسیاری برای دانش­پژوهان مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شده است، اما برگزاری دوره­ تخصصی "پاسخ به شبهات اعتقادی" ویژه  دانش آموختگان اقدامی نو به شمار می­رود.

مدیر اداره مبلغان مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به این که طلاب در دوران تحصیل با متون درسی اعتقادی و کلامی درگیر هستند، ابراز داشت: استقبال دانش­آموختگان غیر ایرانی از این گونه دوره ها دلگرم­کننده است و این موضوع، نشان از نیاز به مرور کاربردی مباحث روز اعتقادی و کلامی در بین آنها دارد.

وی با بیان این که این دوره با حضور حجت­الاسلام والمسلمین محمد ابراهیمی­راد، استاد حوزه و دانشگاه برگزار می­شود، اضافه کرد: ابتدا در نظر داشتیم تا دوره یک ­روزه برگزار شود، اما وقتی دانش­آموختگان با کیفیت این دوره مواجه شدند، درخواست کردند که به چند روز افزایش یابد؛ براین اساس مدت دروه به چهار روز افزایش یافت.

مدیر اداره مبلغان مجتمع آموزش عالی فقه خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های تخصصی روش سخنرانی دینی، آشنایی با فرق و ادیان، نقد باورهای وهابیت، آشنایی با ابعاد شخصینی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و نظام ولایی و ولایت فقیه در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha