سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024

عضو شورای شهر تهران با بیان این که ایران اسلامی کشوری است که بهترین فرزندان خود را در مسیر حفظ ارزش‌های اسلامی فدا کرده است، گفت: باید هویت انقلابی خود را به نسل‌های آینده منتقل نماییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرتضی طلایی، عصر امروز 17 اسفند ماه در دیدار رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، گفت: سی و یکمین اجلاس کمیسون فرهنگی اجتماعی در سومین دوره اجلاس شوراهای اسلامی شهر‌ها، در قم در حال برگزاری است.

وی با اشاره به تصویب 50 طرح در موضوعات دینی، فرهنگی و اجتماعی در این کمیسیون، افزود: البته با توجه به اقدامات گسترده در این عرصه، این مسئله وجود دارد که شوراهای شهر، آن گونه که باید،‌ جدی گرفته نمی‌شوند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به رویکرد‌های مختلف در فعالیت‌های شوراهای شهر، اظهار داشت: از جمله رویکرد‌های ما تقویت مبانی دینی است که بر این اساس، آنچه که موجب تقویت این اصول و مبانی می‌شود، در شورای شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به تحولات اخیر در جامعه، شهرداری تنها در عرصه عمرانی و خدماتی محدود نمی‌شود، بلکه امروزه بیشتر به نهادی اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است که فعالیت کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، در این راستا می‌باشد.

طلایی با اشاره به رویکرد حفظ هویت ملی در شوراهای اسلامی شهرها، گفت: در این راستا پاسداشت مفاخر ملی و انقلابی و حفظ آثار اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان این که ایران اسلامی کشوری است که بهترین فرزندان خود را در مسیر  پیروزی انقلاب و حفظ ارزش‌های اسلامی فدا کرده است، افزود: ما باید هویت انقلابی خود را حفظ و آن را به نسل‌های آینده منتقل نماییم.

طلایی در پایان ابراز داشت: در رویکرد حفظ هویت دینی نیز برنامه‌های توسعه قرآن کریم، ترویج فرهنگ قرآنی، ارائه سبک زندگی مبتنی بر اصول دینی و قرآنی، راه‌اندازی کانون‌های قرآنی و کتابخانه‌های مختلف و... انجام شده است.

313/ 15

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha