پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

یک روز پس از حمله به منزلش به مرکز پلیس رفت تا از علت این حمله اطلاع بیابد که به مدت 9 روز ناپدید شد و پس از آن پیکر وی به خانواده اش تحویل داده شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شهر منامه بحرین شاهد مراسم دومین سالگرد شهادت عبدالکریم فخراوی بود. مراسمی که بستگان و دوستان وی یاد او و صفات پسندیده او را زنده کردند.

در این مراسم منصور الجمری سردبیر روزنامه الوسط و همچنین شیخ علی رحمة رییس بخش تبلیغات شورای علمای بحرین سخنرانی کرده و ادامه برنامه شامل قرائت شعر توسط مجتبی التتان و مداحی سید امیر الموسوی بود. در این مراسم شماری از روحانیون و بزرگان بحرین شرکت داشتند.

عبدالکریم فخراوی 49 ساله در 12 آوریل 2011 پس از آنکه 9 روز اطلاعی از وی در دست نبود، در زندان به شهادت رسید. وی از جمله کسانی است که بنا به گزارش کمیته مستقل حقیقت یاب بحرین، در اثر شکنجه به شهادت رسیده اند.

وی چهارمین نفری است که در اثر شکنجه روحی و جسمی در زندان به شهادت رسیده است. بنا به گفته خانواده او ماجرای شهادت او از این قرار بوده که وی یک روز پس از حمله به منزلش در منطقه کرباباد و شکسته شدن لوازم منزلش، به مرکز پلیس سنابس رفت تا از علت این حمله و شکسته شدن لوازم منزل خود اطلاع بیابد که به مدت 9 روز ناپدید شد و پس از آن پیکر وی به خانواده اش تحویل داده شد.

منصور الجمری سردبیر روزنامه الوسط در سخنان خود در مراسم یادبود این شهید گفت: عبدالکریم فخراوی برای ما خاطره ای دردناک است اما در عین حال به ما انرژی و امید میبخشد. شاید قبل از اینکه ناپدید شود من آخرین کسی بودم که با او سخن گفتم. من در آن روز سخت (سوم آوریل 2011) با او تماس گرفتم تا درباره اتفاقی که افتاده از وی بپرسم اما این آخرن مکالمه تلفنی من با وی بود.

شیخ علی رحمة رییس بخش تبلیغات شورای علمای بحرین نیز در سخنان خود در این مراسم با تجلیل از فداکاری و جانفشانی به خاطر دیگران و جامعه گفت: خدای سبحان دوستان خود را از میان مردمی که به درجات بلند دست یافته اند انتخاب میکند. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha