شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

رییس شورای حل اختلاف شعبه شهید بهشتی کرمانشاه با تاکید بر این مطلب که شوراهای حل اختلاف محل رفع اختلافات هستند نه شیوع آنها، گفت: کاغذ بازی در شوراهای حل اختلاف پیچ و خم دادگاه را برای مراجعین تداعی می کند.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، افزود: شوراهای حل اختلاف مشکلات و درگیری های میان مردم را با تطبیق آنها به کتاب قرآن حل می نمایند.

وی با بیان این مطلب که افزوده شدن قانون های جدید به دانش فکری و قضایی شوراهای حل اختلاف در صورتی مفید و موثر خواهد بود که مراجعین به آنها عمل نمایند گفت :در صورت عمل نکردن به آنها تعهد نامه ها و موارد قانونی که برای حل اختلافات در نظر گرفته می شوند مسائل را پیچیده تر می‌کند.

این عضو شورای حل اختلاف اذعان داشت: وارد شدن مرحله ی کاغذ بازی به شوراهای حل اختلاف، آفت بزرگی برای آنهاست چرا که این شوراها تابع هیچگونه آیین دادرسی نمی باشند، لذا برخی قضات جلسات و ابلاغیه هایی را به پرونده های قضایی افراد اضافه می کنند و آنها را به شوراهای حل اختلاف ارجاء می دهند که در این مرحله برخی افراد پرونده را به تعویق می اندازند و زمینه ی ایجاد مشکلات  و درگیری را در برخی دیگر از خانواده ها فراهم می کنند.

حجت الاسلام   کلات پور به فعالیت 8 ساله ی خود در شورای حل اختلاف شهید بهشتی  کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از بدو تشکیل این شعبه تا به حال مشکلاتی که در میان مردم وجود داشت روز به روز کمتر می شود و رفته رفته افراد به این مسئله پی برده اند که اختلاف با  گفت و گو و سخن گفتن در میان آنها مرتفع خواهد شدو برای همین اغلب موارد قبل از آنکه مسایل به دادگاه برسد حل می شود.

وی خاطر نشان کرد: حضور روحانیت در شوراهای حل اختلاف، مهم و ضروری است زیرا مردم با توجه به سوابق دینی و مذهبی   روحانیت   نسبت به آنها اعتماد وافری را  داشته و به راحتی می توانند مشکلات را با آنها در میان بگذارند و در مقابل روحانیت نیز با استفاده از کتاب قرآن و آموزه های دینی خود مسائل و مشکلات میان آنها را حل می نماید.

وی در ادامه به حل شدن برخی از اختلافات در میان افراد اشاره کرد و افزود: تا به حال خیلی از مواردی که با آنها روبرو بوده ایم دعوای میان همسران بوده است و تا حدی این اختلاف و درگیری بالا بوده  که دیگر اعضای خانواده دو طرف راهی جز  جدایی آنان  نمی دیدند، اما با مراجعه به شورای حل اختلاف مشکل آنها ختم به خیر شده وبا صفا وصمیمیت به زندگی خود ادامه می دهند  .

  حجت الاسلام کلات پور که دارای سطح 3حوزه است گفت: مهم ترین انگیزه ای که برای فعالیت در این مکان دارم، حل اختلاف میان افراد و ایجاد صلح و دوستی میان آنهاست و هیچ موقع از دید مالی به آن نگاه نکرده ام و به صورت افتخاری در این مرکز فعالیت می کنم، زیرا سازش میان دو گروه و یا دو فرد و دو خانواده برای من  بالاترین ولذت بخش ترین دلخوشی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha