جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 310839
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۷

عضو خبرگان رهبری گفت: روش و منش روحانیت باید الهی باشد، چرا که آنچه امروز سازنده و نقش بسزایی در الگو برداری افراد دارد، حرف و گفتار نیست، بلکه رفتار و کردار روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسن ممدوحی، شامگاه روز گذشته در گردهمایی روحانیون عمره گذار، در مدرسه عالی دارالشفاء قم، اظهارداشت: حج بزرگترین رویداد عالمانه بین المللی است و روحانیون باید آن گونه رفتار کنند که وقتی در کنار مردم می ایستند، افراد از آنان الگو برداری کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تاثیرگذاری روحانیون کاروان ها در زائران، افزود: روحانی همان طور که در بدو ورود به حوزه، رسالت هدایتگری سایر اقشار را پذیرفته است باید همه حرکات و رفتارش در راستای رضای خدا و حضرت حق باشد تا بتواند آنچه که شایسته حوزه علمیه امام صادق(ع) است را به نمایش بگذارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که روحانی اگر روش و منشش الهی باشد، بدون شک رفتار او آموزنده خواهد بود، ادامه داد: آنچه یک روحانی را نسبت به دیگر زائران بیت الله الحرام ممتاز می کند، آن است که قبل از تشرف، تزکیه نفس و خود سازی کرده و حرص دنیا را از خود زودوده باشد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که یکی از آفت هایی که در زیارات عمره و تمتع وجود دارد، خرید سوغات است، یادآور شد: نباید فرصت این سفر معنوی را در بازار گذراند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خطاب به طلاب و روحانیون عمره گذار تصریح کرد: در سفر معنوی حج، عزّت، عظمت و سربلندی اسلام به دست زائران است و باید نمونه و سفیری از جمهوری اسلامی ایران در سایر بلاد اسلامی باشید.

 انتهای پیام  313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha