پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

امام جمعه موقت تهران گفت:مبنای اقدامات آیت الله طاهری خرم آبادی کسب رضایت خداوند بود، انسان باید مراقب باشد که عناوین و سمت های مختلف وی را از مسیر بندگی منحرف نکند.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی شب گذشته در مراسم اربعین ارتحال آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی  که در مسجد اعظم قم برگزارشد،با اشاره به این که علم و ایمان مراتبی هستند که می توانند انسان را به درجات اعلی برسانند، اظهار داشت: پایه و مبنای علم، ایمان است و انسان در ذات خود علمی ندارد چرا که سرچشمه تمام علوم از خداوند است.

وی با بیان این که رسیدن به حیات طیبه اکتسابی نیست، تصریح کرد: اگر کسی بذر عمل صالح را در زمین ایمان کاشته باشد، به حیات طیبه دست خواهد یافت.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که دستیابی به حیات طیبه از مسیر عمل صالح می گذرد، ابراز داشت: علم در صورتی موجب افزایش مرتبه انسان می شود که با ایمان همراه شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این که اشخاصی هستند که خدا آن ها را سنگرنشین قرار داده است و در تجارت دنیا بیشترین سود را کسب می کنند، خاطرنشان کرد: انسان هوشمند در بازار دنیا، دارایی، آبرو، علم و جان خود را به غیر خدا معامله نمی کند.

وی با بیان اینکه خداوند ایمان، مال و جان انسان را خریدار است، تصریح کرد: انسان اگر در تمام امور زندگی و بازار دنیایی، نقش خداوند را مشاهده نکند ضرر کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که حاصل همراهی ایمان با جهاد، دریافت اعتبار و آبرو از سوی خداوند است، خاطرنشان کرد: مهم ترین مسئله ای که خداوند به بندگان مجاهد خود وعده داده، رسیدن به مراتب عالی بالاتر از بهشت است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: اگر کسی مرزبان و مدافع دین و ولایت خدا باشد، خدا خود، وی را به درجات عالی می رساند.

وی با اشاره به این که وجود اهل بیت(ع) عالم گیر است، ابراز داشت: تمام ذرات زمین و زمان در محضر علی(ع) قرار دارند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که تمام جنبنده های عالم برای عالمی که جامعه را به خیر دعوت کند، استعفار می کنند، تصریح کرد: معلم خیر، با امر به معروف و نهی از منکر جامعه را به سوی سعادت دعوت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کسی که در برابر رهبر جامعه می ایستد، منافق است، ابراز داشت: کسانی که قدر نعمت را نمی دانند، خدا خودش آن ها را عذاب می کند.

وی با اشاره به این که خیل فراوانی از جوانان در داخل و خارج از کشور، عاشق رهبری هستند و از طریق علما و مسئولان، سلام گرم خود را محضر رهبر معظم انقلاب می رسانند، تصریح کرد: سطح وسیعی از اقشار مختلف مردم توجه دارند که خداوند چه عمودی را برای خیمه امنیت، استقلال و آزادی کشور به ما اعطا کرده است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه خداوند بندگان خاص خود را زیاد می کند، ابراز داشت: درک ارزش قدر نعمت جوانی، حوزه های علمیه، مراجع تقلید و پرچمداران خط شکن و مدافعان حریم اسلام و ولایت موجب ازدیاد بنده توسط خداوند می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این که نباید سراسر خود باشیم؛ چرا که انسان جلوه و آیات خدا است، تصریح کرد: حضرت عباس(ع) و حضرت علی اصغر(ع) نمونه ای از آیات عظما هستند و انسانی که سراسر وجودی خودش را به خدا سپرده می شود از دیگر مصادیق این موضوع می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به شخصیت صاحب نظر، مجتهد و فاضل آیت الله طاهری خرم آبادی اشاره داشت و افزود: امام خمینی(ره) علاقه خاص و ویژه ای به این فقیه فقید داشت.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که آیت الله طاهری خرم آبادی می توانست با اقامت در حوزه های علمیه به مرجعیت دست یابد، تصریح کرد: اما مسئله ای جز انجام وظیفه  در این جایگاه برای این عالم بزرگوار مطرح نبود و به همین دلیل در سمت های مختلف به عنوان نماینده امام راحل(ره) به خدمت خالصانه پرداخت.   

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که مبنای مهم برای آیت الله طاهری خرم آبادی کسب رضایت خداوند بود، ابراز داشت: انسان باید به دنبال کسب رضایت خدا باشد و عناوین و سمت های مختلف وی را از مسیر بندگی منحرف نکند.

*دو قطبی شدن جامعه، مهم ترین خطر برای انقلاب است

وی در پایان یکی از مهم ترین خطرات و نگرانی برای انقلاب توحیدی و اسلامی ایران را ایجاد شرایط دوقطبی در جامعه دانست و تصریح کرد: باید مراقب باشیم که قطب دیگری در برابر ولایت ایجاد نشود چرا که خط توحید، خط ولایت است و در هر جامعه ای رهبر یکی بوده است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha