جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

مدیر حوزه علمیه استان قم، نفوذ اسلام آمریکایی را عامل بروز ناملایمات در جهان اسلام دانسته و گفت: ایمان راسخ و عمل به آموزه های اهل بیت(ع) به ویژه کلمات نورانی سید الشهدا(ع) انسان را به قله معرفت دینی می رساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، صبح امروز در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) که در مدیریت حوزه علمیه استان قم برگزار شد، با تسلیت ایام عزای حسینی و تاکید بر لزوم الگو گیری از اهل بیت(ع)، اظهار داشت: افرادی که در کربلا مقابل سبط پیامبر‌اکرم(ص)، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) صف آرایی کردند که نام اسلام را یدک می‌کشیدند، اما از ایمان راسخ برخوردار نبودند و حب دنیا و جاه و مقام چشم، گوش و فهم آنها را بسته بود، ولذا کلمات نورانی  حضرت سیدالشهدا(ع) در آنها نفوذ و اثر نمی‌کرد.

ایمان راسخ؛ ارمغان اسلام ناب

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که ایمان راسخ، اسلام ناب محمدی‌(ص) را برای انسان به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: ناملایماتی که در جهان اسلام و بین مسلمین مشاهده می‌شود، به خاطر نفوذ اسلام آمریکایی و دوری از اسلام ناب است.

وی، اسلام ناب را اسلامی معرفی کرد که دارای مراحل عملی ایمان باشد، گفت: مولای متقیان امیرالمومنین‌(ع) مراحل ایمان را صبر، یقین، عدل و جهاد معرفی کرده اند.

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: حضرت علی‌(ع)، رسیدن به مقام صبر را بدون گذر از وادی خوف و رجا و زهد و انتظار محال دانسته و برای رسیدن به قله معرفت دینی و ایمان، لزوم عمل به همه مراتب و مراحل ایمان را ضروری می‌دانند.

لزوم بهره گیری از معارف اهل بیت(ع)

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پایان یادآور شد: ایمان راسخ و عمل به آموزه های اهل بیت(ع) به ویژه کلمات نورانی سید الشهدا(ع) انسان را به قله معرفت دینی می رساند.

انتهای پیام  3/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha