شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 324249
۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳

وهابیت غرق در شرک است و چون مبتلا به این مسئله هستند، فکر می‌کنند که همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی مشرک هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر عصام العماد در نشست «شناخت وهابیت و راه‌های مقابله با آن‌ها»، در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) قم با اشاره به این که یکی از دغدغه های اصلی وهابیت این است که مکاتب تشیع و تسنن را مشرک معرفی کند، گفت: وهابیت چون مبتلا به شرک است، همه را مشرک می داند.

این مستبصر یمنی ادامه داد: من خودم وهابی بودم و برایم مسلم است که وهابیت غرق در شرک است و چون گرفتار این مسئله هستند، فکر می کنند که همه مسلمانان مشرک هستند.

وی با تاکید بر اینکه وهابیت حقیقتا مشرک اند، ابراز داشت: شیخ محمد عبدالوهاب در کتاب خودش می‌گوید که عملکرد خدا و رسول(ص) مثلا باید این طور و یا آن طور باشد!!!، آیا این مسئله، شرک نیست که برای خدا و پیامبر(ص) تعیین تکلیف می کند؟ این کار دخالت در امر خداوند است. یعنی خود را بالاتر از خدای متعال و نبی مکرم اسلام(ص) دیده است!!!

عصام العماد تصریح کرد: وهابیون برای فرار از شرک، کتاب می‌نویسند، بمب‌گذاری می‌کنند، خود و غیر خود را نابود می کنند. این ها انسان های فریب خورده ای هستند که باید آنان را نجات داد.

این محقق و پژوهشگر یمنی ادامه داد: اگر وصیت نامه یک وهابی را قبل از انجام عملیات انتحاری مطالعه کنید، خواهید دید که براساس عقیده و برای فرار از شرک این کار را انجام می دهند!!!، لذا اگر برای آنان اثبات کنیم که این عمل و این عقیده، مشرکانه است، تسلیم می شوند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام(ص) «تَجِدُونَ النَّاسَ مَعَادِنَ خِیَارُهُمْ فِی الْجَاهِلِیَّةِ خِیَارُهُمْ فِی الْإِسْلَامِ إِذَا فَقِهُوا/ مردم مانند معادن اند، آنان که در جاهلیت، بهترین مردم بودند، در اسلام نیز بهترین مردم هستند؛ البته اگر شناخت و فهم دینی داشته باشند»، یادآور شد: مطمئنا اگر فرد وهابی که می خواهد عملیات انتحاری انجام دهد، پی به اشتباه خود ببرد، هیچ گاه مرتکب این گونه جنایات نخواهد شد. لذا ما باید روشنگری کرده و افراد گرفتار در بند وهابیت را نجات دهیم.

عصام العماد در پایان با اشاره به لزوم شناخت و معرفی ماهیت واقعی وهابیت، تاکید کرد: ما باید وهابیت را به خوبی بشناسیم و با استدلال مبانی آنها را رد کرده و به آنان بفهمانیم که تفکراتشان شرک است.

یادآور می شود، عصام العماد یمنی الاصل، سال ها در دانشگاه های عربستان سعودی تحصیل کرده و خود به جهت اندیشه ای در جرگه وهابیون بوده، اما پس از تحقیق درباره مذهب حقه شیعه  و مفتخر شدن به رهرویی اهل بیت(ع) و اختیار تشیع، سالیانی است که در نشست ها و جلسات مختلف، پرده از زوایای انحراف وهابیت و سلفیون افراطی بر  می دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha