شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه را بازوی فکر و مشورتی مسئولان حوزه خواند و گفت: حوزه های شهرستان ها باید تقویت شوند تا با کیفیت بهتری، پاسخگوی نیاز های جامعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی در آستانه انتخابات هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت و جایگاه این مجمع به عنوان یکی از بازوهای فکری و مشورتی مسئولان و تصمیم سازان حوزه، اظهار داشت: وظیفه نمایندگان طلاب از جهت این که با انتخاب طلاب برگزیده می شوند، دارای اهمیت است و می توانند دیدگاه ها و نظرات بدنه حوزه را به شورای عالی، مرکز مدیریت و همچنین جامعه مدرسین منتقل کرده و نقش حلقه واسط را به خوبی ایفا کنند.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: در واقع مجموعه شورای عالی، مدیریت و جامعه مدرسین از طریق نمایندگان طلاب می توانند با حوزه ارتباط مستمر داشته و از نظرات و خواسته های آنان به خوبی مطلع شوند، این مساله در عرصه های مختلف امور حوزه منشا خدمات و برکات خواهد بود.

لزوم تقویت حوزه های علمیه استان ها و شهرستان ها

وی با اشاره به لزوم تقویت هر چه بیشتر حوزه های علمیه استان ها و شهرستان ها و نقش نمایندگان طلاب و فضلاء در این زمینه، تاکید کرد: حوزه های استان ها و شهرستان ها باید به خوبی تقویت شوند تا بتوانند با کیفیت بهتری، پاسخگوی نیاز های جامعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی افزود: نباید همه امور را در قم متمرکز کرد؛ چرا که این ظرفیت در حوزه های علمیه دیگر شهرها وجود دارد که با تربیت طلاب و اساتید توانمند، در عرصه های علمی، پژوهشی، تبلیغی خلاء های موجود را برطرف کنند و از قم به عنوان تقویت کننده اعتبار حوزه ها بهره لازم را ببرند.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه یادآور شد: نمایندگان طلاب و فضلای حوزه می توانند در راستای تقویت حوزه های علمیه استان ها و شهرستان های مربوطه، پیگیر مشکلات و مسائل این حوزه ها از طریق مسئولان حوزه باشند.

تاکید بر اطلاع رسانی وسیع

وی همچنین به انتخابات هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: باید در خصوص این انتخابات به صورت وسیع اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی یادآور شد: اساساً شرکت در انتخابات یک مسئله تشریفاتی نیست، بلکه ساختاری است که اگر به صورت شکوفا شکل بگیرد، زمینه های رشد و توسعه را فراهم می کند.

ضرورت حضور فراگیر طلاب در انتخابات

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه با اشاره به ضرورت حضور طلاب در انتخابات مجمع نمایندگان، ابراز داشت: طلاب و فضلای حوزه با شرکت گسترده و آگاهانه در انتخابات مجمع نمایندگان می توانند به خوبی در شکل گیری سرنوشت خود سهیم باشند و با انتخاب افرادی که واقعاً بتوانند تاثیر گذار و در ارتباط با نیازهایشان فعال باشند، به بهبود روند حوزه های علمیه هر چه بیشتر و بهتر کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha