چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام ربانی

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه روحانیون، وارثان فرهنگ و تجربه هستند،گفت: امروز تسهیلات مرکز خدمات حوزه برای همه طلاب شیعه و سنی یکسان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن ربانی، مدیرمرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در اولین همایش روحانیون معمر استان هرمزگان تحت عنوان «وارثان نور»، با بیان اینکه تمام خدماتی روحانیون شیعه و اهل‌سنت یکسان است اظهار کرد: این خدمات شامل وام، بیمه تکمیلی و دیگر مسائل خدماتی و رفاهی می‌شود.

وی با بیان اینکه روحانیون وارثان فرهنگ و تجربه هستند افزود: ارث وقتی از مورّث به وارث می‌رسد که وارث نسبتی به مورّث داشته باشد بنابراین علمایی دین برای اینکه از پیامبر ارث ببرند باید با پیامبر(ص) نسبت اخلاقی و معنوی داشته باشند و اینگونه نیز است.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه همه باید مقید به این باشیم که همواره به خانه علما سر بزنیم و از مشکلاتشان آگاه باشیم تصریح کرد: روحانیون معمر، عمر خود را در راه هدایت مردم به سمت آموزه‌های الهی گذاشتند و امروز نیز ما باید قدردان زحمات آنها باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز پیامبر اکرم(ص) در کنار ما بودند، می‌خواستند که به اصلاح کار مومنین و تبدیل دشمنی‌ها به دوستی‌ها بپردازیم گفت: همه ما موظف هستیم که پایه‌های وحدت مذاهب اسلامی را هر چه بیشتر مستحکم کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha