جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله علوی

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: باید برای تبلیغ دین از ابزارهای مختلف و پیشرفت‌های علمی روز بهره ببریم؛ خداوند نیز وعده این تبلیغ جهانی را داده است و باید از این ظرفیت متعالی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له امروز در دیدار با سهیل اسعد رییس مراکز اسلامی در آمریکای لاتین و اسپانیا، اظهارداشتند: پیامبر(ص) روایات متعددی در زمینه تبلیغ دین دارند که در هر کدام به مولفه های مبلغان اشاره کرده اند.

ایشان افزودند: حضور افراد با کمال و دارای فضل در عرصه تبلیغ به جهانی شدن دین اسلام کمک می‌کند؛ این افراد باید از ظرفیتهای وجودی خود در این زمینه استفاده کنند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که تبلیغ بهترین راه برای جذب مردم به دین است، گفتند: تربیت مبلغ در این عصر ضروری است؛ زیرا این مبلغ خوب با نیت خدایی خود دین مبین اسلام را به سراسر جهان ابلاغ خواهد کرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی، با اشاره به مولفه های تبلیغ و مبلغ موفق تصریح کردند: یکی از ویژگی های مبلغ موفق و نمونه، بحث خوشرفتاری با مردم است که در این زمینه مبلغان باید شخص رسول اکرم(ص) را الگوی خود قرار دهند.

معظم له بیان کردند: برای تبلیغ دین و گرایش مردم به اسلام نیازی به جنگ و گلوله نیست و مردم با نیت خدایی خود و فطرت پاک،  اگر در معرض تبلیغ درست قراربگیرند دین دار می شوند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی یادآورشدند: باید نسبت به تربیت افرادی که برای دین دغدغه دارند اهتمام داشت، این افراد باید الگوی افراد دیگر در جامعه قرار بگیرند.

وی گفت: تبلیغ دین با ابزارهای مختلفی انجام می شود و باید از پیشرفت‌های علمی و ابزار روز در راستای ترویج معارف الهی بهره ببریم؛ خداوند نیز وعده این تبلیغ جهانی را داده است و باید از این ظرفیت متعالی بهره مند شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha