جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سس

مدیرمسئول هفته‌‌نامه افق‌حوزه در دیدار با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد مجموعه اطلاع‌رسانی حوزه، آمادگی این مجموعه برای انتشار روزنامه حوزه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مولایی در دیدار دست اندرکاران خبرگزاری رسمی حوزه و هفته‌نامه افق ضمن ابراز خشنودی  از تشرف اصحاب رسانه خدمت این مرجع تقلید، اظهار داشت: حضرت آیت الله مکارم در طول ادوار زندگی به اهمیت رسانه پی برده و از این ظرفیت عظیم برای ابلاغ پیام دین بهره برده اند و اصحاب رسانه حوزه افتخار می‌کند در ادامه این راه به بزرگان رسانه‌ای خود اقتدا کند.

وی با تاکید بر این که بدون رسانه، هیچ تصوری نمی توان از اسلام راستین داشت، تصریح کرد: دین اسلام با بهره از ظرفیت رسانه همواره از زمان تشکیل خود تا به امروز توسعه و تبلیغ داشته است و توسعه اسلام علاوه بر مباحث معنوی،  مدیون کار رسانه ای است.

مطبوعاتی ها به نشریه مکتب اسلام می بالند

حجت الاسلام و المسلمین مولایی با بیان این که قلم حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تدوین مقالات علمی و درج در رسانه های مختلف نشان از هنر رسانه ای این مرجع تقلید دارد، ابراز داشت: تاسیس نشریه مکتب اسلام که امروز نیز مطبوعاتی ها به آن می بالند و نیم قرن با سلامت به حیات خودش ادامه داده است، توسط بزرگان و مراجع تقلیدی نظیر حضرت آیتالله مکارم شیرازی آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه حضرت  آیت الله مکارم با وجود این که در جایگاه مرجعیت حضور دارند، اما هیچ گاه رویکرد رسانه ای خود را فراموش نکرده اند، تصریح کرد: معظم‌له در افق مرجعیت نیز به راه اندازی شبکه پویای ولایت اقدام کرده‌‌اند و این نشان از اهتمام ایشان به رسانه دارد.

حوزه نیازمند رسانه است

مدیرعامل خبرگزاری حوزه، با اشاره به دلایل تاسیس رسانه حوزه، اظهار داشت: از حدود 12 سال پیش احساس کردیم، حوزه علمیه نیازمند رسانه درونی و برونی است، چرا که مبلغان و طلاب برای ارائه مطالب به روز خود نیاز به رسانه ای پویا و معتبر دارند.

افق حوزه با 18هزار تیراژ

حجت الاسلام و المسلمین مولایی با بیان این که امروز نشریه افق حوزه با بیش از 18 هزار تیراژ، برای اکثر گروه های حوزوی منتشر می شود، تصریح کرد: ائمه جماعات ، ائمه جمعه کشور، نمایندگان ولی فقیه در نهادهای مختلف و بسیاری از اساتید کشور از مشترکان هفته‌نامه افق حوزه محسوب می شوند.

افق خانواده و پارسایی

وی با اشاره به این که علاوه بر نشر اخبار مراجع عظام تقلید و موسسات حوزوی، ویژه نامه‌های کاربردی را نیز منتشر کرده‌ایم، ابراز داشت: خانواده های حوزویان، کمتر با ادبیات حوزوی مطالب دینی را می شنیدند، به همین دلیل ویژه نامه «افق خانواده» را راه اندازی کردیم و این ضمیمه مورد توجه ویژه همسران و فرزان طلاب و روحانیون قرار گرفته است.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه ،با بیان این که ویژه نامه «افق پارسایی» نیز در قالب مطالب حکمت آموز علما منتشر می شود، اظهار داشت: انتشار ویژه نامه هایی در خصوص ابعاد شخصیتی آیات عظام گلپایگانی، بهجت و شیخ عباسی قمی از دیگر اقدامات مجموعه هفته‌نامه افق حوزه است.

روحانیون نیازمند اخبار معتبر با امضای حوزه

حجت الاسلام و المسلمین مولایی در ادامه گفت: از آنجا که اطلاع از انعکاس خبرهای حوزه در فضای اینترنت و سایبر را نداشتیم و روحانیون و طلاب نیازمند اخباری معتبر با امضای حوزه بودند، خبرگزاری رسمی حوزه با کسب مجور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

استقبال رسانه ها از اخبار خبرگزاری

مدیرعامل خبرگزاری حوزه با بیان این که برای بیش از 300 رسانه مکتوب، خبرهای خبرگزاری حوزه ارسال می شود، ابراز داشت: خبرگزاری ها و رسانه های کشوری نیز استقبال خوبی از اخبار این خبرگزاری در رسانه های متبوع خود دارند و به عنوان منبع اصلی اخبار حوزه در میان رسانه های مختلف شناخته می شود و آمادگی ارتقا، پویایی و توسعه فراگیری آن را داریم.

نیازمند انتشار اخبار حوزه به ده‌ها زبان

مدیر عامل خبرگزاری حوزه با اشاره به این که تاکنون امکان انتشار اخبار حوزه به زبان‌های مختلف را نداشته ایم ، گفت: اگر از حمایت مرجعیت محترم شیعه بهره مند شویم، قادر خواهیم بود تا اخبار خبرگزاری حوزه را با ده ها زبان بین المللی دنیا انتشار دهیم و در صورت حمایت بزرگان، هفته‌نامه افق حوزه قادر خواهد بود به صورت روزانه اخبار و اطلاعات حوزوی را در اختیار عموم قرار دهد.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه با بیان این که در خبرگزاری حوزه و هفته‌نامه افق نسبت به معرفی مدارس و مراکز حوزوی اقدام صورت گرفته است، اظهار داشت: در این زمینه حتی با اعزام خبرنگار حوزوی به کشور‌های مختلف از جمله، آلمان،‌عراق، لبنان، ترکیه و... نیم‌نگاهی به اخبار  مدارس و مراکز حوزوی شیعی در خارج کشور داشته‌ایم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha