شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام والمسمین کعبی

عضو جامعه مدرسین حوزه، مذاکرات هسته ای و مقاومت در برابر غرب را نشانه اقتدار نظام اسلامی دانسته و گفت: پایه های نظام سلطه پوسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، در جمع، مسئولین، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام حسین(ع) قم، به تبیین رهنمودها و دغدغه های رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید کردند که علماء باید به وظایف خود عمل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به لزوم اشراف طلاب و روحانیون بر واقعیات جهان امروز و ایران اسلامی، ابراز داشت: سست شدن پایه های نظام سلطه از واقعیات های انکار ناپذیر است و بحران اقتصادی موجود در غرب نیز حاکی از این مسئله می باشد.

عوام فریبی سردمداران استکبار

وی، برخوردهای دوگانه و عوام فریبی سردمداران استکبار با مسائل را از دیگر واقعیت های جهان امروز برشمرد و ادامه داد: غرب، تمدن خود را مبتنی بر اومانیسم(انسان سالاری) بنا نهاده است، اما در وضع موجود، حقوق انسان ها در غرب پایمال می شود!

عضو خبرگان رهبری، رواج فساد و فحشا در غرب را از دیگر واقعیات جامعه غرب خواند و تصریح کرد: در جوامع غربی، جهان بینی غلط و تعریف ناصحیحی از کرامت انسانی وجود دارد؛ به طوری که از ازدواج همجنس گرایان حمایت و در کلیسا نیز ثبت می شود!!!؛ این دسته از افراد نقش موثری در حیات سیاسی گروه ها و سران غرب دارند.

 

حمایت مدعیان حقوق بشر از تروریست های سوریه!

حجت الاسلام والمسلمین کعبی همچنین به حمایت های مدعیان دروغین حقوق بشر از تروریست های سوریه اشاره کرد و افزود: اهانت به ادیان مختلف و ترویج بی دینی از دیگر واقعیت های جوامع غربی است.

وی با بیان این که مشکلات جوامع غربی، به تعبیر مقام معظم رهبری، نشأت گرفته از جهان بینی غلطی است که در قرن 13 و14 میلادی بنای آن گذاشته شد و در دوران رنسانس دین را از سیاست جدا کرد، تاکید کرد: این مسئله طی چهار پنج قرن اخیر، پایه های نظام سلطه را مثل موریانه خورده است.

اسلام گرایی ملت ایران

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه به واقعیت های موجود در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: ایستادگی و مقاومت در برابر نظام سلطه و غرب از ویژگی های ملت ایران است و این مسئله در سایه اسلام گرایی حاصل شده، نه ملی گرایی.

وی اشاره ای هم به مذاکرات ایران با گروه 1+5 کرد و گفت: مذاکرات هسته ای، حاکی از قدرت نظام اسلامی است؛ البته باید در این مذاکرات خطوط قرمز حفظ شود و حقوق ملت پایمال نگردد.

وی، نفی تجمل گرایی را از دیگر شاخصه های نظام اسلامی برشمرد و یادآور شد: در زمان طاغوت، تجلل گرایی مسئولین امری عادی بود، اما پس از انقلاب مدل جدیدی از حکومت شکل گرفت که رهبری آن همانند مردم عادی زندگی می کند و تجلل گرایی مسئولین، ضد ارزش محسوب می شود.

لزوم مرز بندی شفاف با دشمنان

حجت الاسلام والمسلمین کعبی، مرز بندی شفاف با دشمنان ایران اسلامی را از دیگر از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ذکر کرد و بیان داشت: چگونه ممکن است عده ای با ادعای مسلمان بودن، با تندروی و افراط، بین مسلمین تفرقه ایجاد کنند؟ جز این که به وسیله دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) یعنی آمریکا و انگلیس حمایت می شوند.

عضو خبرگان رهبری در پایان برلزوم دشمن شناسی روحانیون و طلاب تاکید کرد و گفت: باید با بصیرت و آگاهی و تبعیت از ولی فقیه، در مقابل دشمنان ایستاد و از اسلام ناب و انقلاب اسلامی دفاع کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha