پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم معین الاسلام

رئیس موسسه علمی - فرهنگی زنان منتظر گفت: در برخی برنامه های صداوسیما، مسابقه تجمل گرایی و چشم و هم چشمی ترویج داده می شود، این مسائل مخالف با اصول و مبانی سبک زندگی فاطمی است.

مریم معین الاسلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت ایام فاطمیه، ابراز داشت: هر کسی که می خواهد دراین دنیا سعادتمندانه زندگی کند و عاقبت به خیر شود، چاره ای ندارد جز آن که سبک زندگی اهل بیت(ع) را سرلوحه زندگی قرار دهد.

رئیس موسسه علمی - فرهنگی زنان منتظر با اشاره به این که سبک زندگی فاطمی، بهترین الگوی زیستن برای زن مسلمان و شیعی است، گفت: وقتی حضرات معصومین(ع) می فرمایند که حضرت زهرا(س) برای ما الگوی حسنه هستند، به طریق اولی برای همه، ایشان بهترین و والاترین الگو به شمار می روند.

این کارشناس و محقق مسائل زنان و خانواده با گلایه از برخی برنامه ها و مطالب رسانه های جمعی از جمله صدا و سیما، بیان داشت: متاسفانه گاه مشاهده می شود که در برخی برنامه های صداوسیما، مسابقه تجمل گرایی و چشم و هم چشمی و دنیا دوستی برای خانواده ها و به خصوص زنان ترویج داده می شود، این مسائل مخالف با اصول و مبانی سبک زندگی فاطمی است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید ساده زیستی، گذشت و ایثار، به فکر همنوع بودن، همسرداری و تربیت فرزند را از حضرت فاطمه (س) بیاموزیم و در زندگی عملی خود ایشان را مقتدای خود بدانیم.

معین الاسلام همچنین با انتقاد از وضع پوشش و حجاب برخی دختران و زنان جامعه، گفت: اگر واقعاً خود را شیعه امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا(س) می دانیم در همه چیز از جمله حجاب و عفاف باید گفتار و کردار ایشان را ملاک قرار دهیم، نه این که هر طور که خودمان دلمان خواست بپوشیم و در جامعه رفتار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha