شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سسس

وظیفه حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در شرایط فعلی بسیار سنگین است، زیرا این دو نهاد در خط مقدم جنگ فرهنگی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امروز دوشنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی، دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: معلمی شغل انبیاست و روحانیت هم به عنوان وارثان انبیا در خط مقدم تعلیم و تربیت هستند.

وی بر اهمیت تعامل هر چه بیشتر حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: اگر این دو حلقه به هم متصل شوند و ارتباط کامل با هم داشته باشند، نتیجه تعلم و تربیت مضاعف خواهد بود.

امام جمعه تبریز گفت: نوجوانان و جوانان زودتر پذیرای مطالب خیر و نیکو هستند و در هر زمان نیز وظیفه روحانیت و آموزش و پرورش این بوده که به فکر تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه دشمنان علیه فرهنگ جامعه،خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که هجمه بیگانگان علیه فرهنگ و جوانان ما چندبرابر شده، ضرورت توجه به امر تعلیم و تربیت دو چندان می شود.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به دلایل هجمه فرهنگی و اعتقادی دشمنان علیه مکتب تشیع، ادامه داد: قدرت شیعه مستقل است ،استقلال سیاسی، فرهنگی،اقتصادی و نظامی و به خاطر این اقتدار حملات دشمن نیز بیشتر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: دشمن با امیدواری از فرهنگی و جنگ نرم وارد شده و برای مفاسد اخلاقی، شبهات اعتقادی و فرهنگی حساب باز کرده است.

وی عنوان کرد: وظیفه حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در شرایط فعلی بسیار سنگین است، زیرا این دو نهاد در خط مقدم جنگ فرهنگی قرار دارند، و باید با تعامل و همکاری پاتک‌های دشمن را خنثی سازید.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: نباید تنها به برقراری زنگ قرآن و اقامه نماز جماعت در مدارس اکتفا کرد، بلکه باید تفسیر قرآن کریم، جزو متون اصلی مدارس آموزش و پرورش قرار بگیرد.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: برخی از ساعات هفته در مدارس باید به پاسخگویی شبهات اعتقادی دانش آموزان اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه زنگ ورزش در هفته چندساعت، اما زنگ قرآن تنها یکی دو ساعت نباشد، تصریح کرد: در کتاب های دانش آموزان نیز باید دقت شود، متاسفانه مساله طلاق در برخی متون درسی دانش آموزان گنجانده شده که ضرورتی ندارد، بلکه باید اصول دین و اعتقادات برای دانش آموزان تعلیم داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد: اقامه نماز جماعت در مدارس هزاران برابر بیشتر از اقامه نماز جماعت در مساجد ثواب دارد، چرا که لبه تیز حملات دشمن متوجه نوجوانان و جوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha