پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خبر گزاری حوزه

همایش بین‌المللی «حکومت علوی نگاهی پس از چهارده قرن» با همکاری جامعة المصطفی و دانشگاه مفید، همزمان با عید غدیر در مهرماه 1393برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،همایش«حکومت علوی نگاهی پس از چهارده قرن» با هدف واکاوی نکات، بسط‌ها وشرح های فرهنگ حکومتی امیر المومنین(ع) به عنوان میراثی گرانسنگ و خزائه پرگهر حکمت خداوندی برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش «مبانی مشروعیت»، «اخلاق سیاسی و حکومتی«، وظایف حکومت»، «ره‌یافت ها و آیین حکومت» و «زمینه‌ها دستاوردها و ارزیابی‌ نتایج آن»، «مبانی مشروعیت»، بر مؤلفه‌هایی چون؛ «حکومت و حق مردم و حکم خدا»، «حکومت و راهکارهای کسب قدرت»، «ویژگی های حاکم اسلامی و نیز «سنت اسلامی و سیره عقلایی، از محورها و موضوعات این همایش می باشد.

موضوعاتی چون؛ «وحدت اجتماعی»، «شفافیت و صداقت»، «رواداری حقوق مخالفان« و «حفظ حدود آزادی» در بخش «اخلاق سیاسی و حکومتی» این همایش مطرح شده و در بخش «وظایف حکومت» نیز بر مواردی چون؛ وظایف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تربیتی- آموزشی، و اجتماعی حکومت علوی مورد توجه قرار گرفته است.

این همایش، ضمن تأکید بر بررسی  موضوعات «ساختارسازی و قانون مندی»، «استواری بر اصول و مبانی»، «اصلاح‌گری و تحول خواهی»، «مصلحت اندیشی و عمل‌گرایی» در بخش «رهیافت‌ها و آیین حکومت»؛ به تحقیق در موضوعاتی چون؛ «حکومت علوی و سنت های جاهلی»، «حکومت علوی و سنت نبوی»، «حکومت علوی و سنت های خلفا» و نیز «حکومت علوی و فرهنگ ملل تازه مسلمان» تأکید می‌کند.

خاطرنشان می شود؛ مهلت ارسال چکیده مقاله به دبیرخانه همایش بین‌المللی «حکومت علوی نگاهی پس از چهارده قرن»حداکثر تا 31 فروردین 1393 و اصل مقاله نیز تا 20 مردادماه 1393 می‌باشد.

علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی؛ http://hokomatealavi.com مراجعه نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha