چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام رفیعی

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: انجام سنت حسنه صله رحم در ایام نوروزی، زمینه ساز و بسترساز نشاط دینی و معنوی جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: یکی از بهترین و زیباترین اقداماتی که باعث رفع کینه ها و کدورت ها و تقویت مودت ها و صمیمیت های میان خویشاوندان می شود، همین سنت حسنه است که متاسفانه در سال های اخیر مقداری در جامعه ما کمرنگ شده است.

وی با اشاره به تاکیدات خاص حضرات معصومین (ع) به انجام صله رحم و پرهیز از ترک آن گفت: یکی از چیزهایی که حال ما را به بهترین حال ها در آغاز سال مبدل می سازد، صله رحم و کنارگذاشتن خصومت ها و منیت های شیطانی است.

پرهیز از گناه در میهمانی ها

استاد جامعة‌المصطفی خاطرنشان کرد: البته در همین رابطه نیز باید مراقب آفات و آسیب ها بود که از آن جمله  سوءظن، بدگمانی، غیبت و تهمت است که متاسفانه گاه در میهمانی ها شاهد آن هستیم.

وی همچنین در توصیه ای به خانواده ها، ابراز داشت: این که اهل فامیل در گعده های خانوادگی به بحث های روز کشور و از جمله مسایل سیاسی بپردازند، فی نفسه خوب است، اما باید مراقب بود که این مباحث منجر به تنش کلامی و جدل نشده و در میان خانواده ها تفرق ایجاد نکند.

تاکید بر حفظ حرمت فاطمیه

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در خاتمه با اشاره به این که امسال همچون سال گذشته، ایام نوروز با ایام فاطمیه ، تلاقی پیدا کرده است، گفت: اگر به راستی می خواهیم سال 93 ، سال خوب و خوش یمنی برای ما باشد، شرطش آن است که در حد توان خود، به حفظ حرمت های شرعی به ویژه ایام عزای مادر سادات حضرت زهرا(س) پایبند باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha