پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پورابراهیمی

اقتصاد مقاومتی واقعیتی برای سیاست‎های داخلی کشور است که اگر به صورت جدی پیگیری و اجرایی شود؛ آثار مثبت آن بر فعالیت‎های اقتصادی کشور نمود خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی واقعیتی برای سیاستهای داخلی کشور است که اگر به صورت جدی پیگیری و اجرایی شود؛ آثار مثبت آن بر فعالیتهای اقتصادی کشور نمود خواهد کرد.

محمدرضا پور ابراهیمی با تاکید بر ظرفیت های همه جانبه کشور برای تبدیل ایران به قدرت منطقه ای گفت: باید از نیروهای تحصیل کرده که در نتیجه سوء مدیریتها با مشکل بیکاری رو به رو هستند به نحو احسن استفاده گردد تا هم معضل بیکاری مرتفع و هم برای آینده کشور نیرو سازی شود.

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، از نفت به عنوان یک امتیاز و نقطه ضعف یاد کرد و اظهار داشت: از یک سو درآمدهای نفتی برای کشور نیاز بوده و از سوی دیگر وجود این منبع درآمد، موجب عدم توجه به ظرفیتهای دیگر کشور گردیده است.

نماینده مردم کرمان با اشاره به عمده تاکیدات رهبری بر توانمند سازی درونی بدون توجه به بود و نبود تحریمها خاطرنشان ساخت: تاثیرات تحریم را انکار نمیکنیم، اما تاکید داریم با سازوکار مناسب از جمله اقتصاد مقاومتی میتوانیم این معضل را پشت سر بگذاریم.

پور ابراهیمی با بیان اینکه "تصور غلط آن است که اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد ریاضتی کشورهای اروپایی اشتباه بگیریم" اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، انتخابی بر اساس اصول اسلامی است که میتوان با مدیریت و استفاده از مبانی اسلامی همچون جلوگیری از اصراف و کنترل زیاده روی، به اقتصاد سر و سامان داد.

وی ادامه داد: این درحالی است که اقتصاد ریاضتی از سوی دولتمردان دیکته میشود و مردم باید از یک سری امکانات به دلیل فشارهای اقتصادی چشم بپوشند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به کاهش تصدی گری دولت برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: مطابق اصل 44 قانون اساسی، واگذاری بنگاههای اقتصادی دولتی باید باعث افزایش کارایی آنها شود و ساختار نهادهای اقتصادی را به سمت خارج شدن از مسیر دولتی ببرد.

 پور ابراهیمی اصلاح الگوی مصرف را یکی از اولویت های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: در مقابل تحریم ها باید در شیوه مصرف بازنگری شود.

وی افزود: برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به یک برنامه عملیاتی نیاز داریم. شرایط کشور با دو سه سال گذشته تفاوت دارد و به نظر می رسد با تجربه از گذشته، دولت جدید قصد اجرای این مهم را دارد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه "رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در یک روز محقق نمیشود" اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی یک برنامه جدی است که باید تسهیل اجرای آن قوانین و مقررات در دستور کار مجلس قرار گیرد.

پور ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: بخش اصلی اقتصاد مقاومتی در حوزه عمل است که به دولت مربوط می شود و دولتمردان باید برای آن برنامه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha