پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله علوی

نجات بشریت در گرو پذیرش ولایت است و ملاک ما در پذیرش حق، کثرت طرف مقابل نیست، بلکه آنچه از طرف خدا و رسول(ص) و ائمه معصومین(ع) رسیده ملاک عمل است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان مرکز آموزش پاسداری امام حسین(ع) با اشاره به آیاتی از قرآن، اظهار داشتند: خداوند متعال خطاب به رسول گرامی اسلام(ص) می فرمایند "به بندگان من بگو آیا کسانی را که به دستورات من عمل می‏‌‏کنند با کسانی که متخلف و نافرمانی می کنند، یکسان می‏‌‏شمارند؟"

ایشان با بیان این که انسان ها در برابر اوامر الهی دو دسته می شوند، افزودند: گروهی اهل عمل و اطاعت بوده و هر آنچه از جانب پروردگار و پیامبر(ص) آورده شده را می‏‌‏پذیرند، اما گروهی دیگر که اهل خیانت، تقلب و نافرمانی هستند، خود را از عمل به دستورات الهی بی نیاز می دانند.

معظم له، عدم آگاهی افراد از نیات دیگران را موجب قضاوت نادرست دانسته و گفتند: اگر تخلف و گناه را به چشم خود ببینیم یا این که آثاری مبنی بر آن مشاهده کنیم، آن گاه می‏‌‏توانیم میان انسان های خوب و بد تفاوت قائل شویم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کردند: خداوند بر همه اعمال و نیات بندگانش آگاه است و اسرار انسان‏‌‏ها را می‏‌‏داند، به همین دلیل قضاوت او کاملا عادلانه خواهد بود.

ایشان، اطاعت از خداوند، پیامبر اکرم(ص) و ولی امر را موجب سعادت انسان ها دانسته وتصریح کردند: اعتقاد و عمل به دستورات این بزرگواران موجب سعادتمندی می شود.

معظم له با بیان این که سرنوشت انسان در گرو عمل اوست، یادآور شدند: نباید کثرت غیر شیعیان موجب شود که بگوییم شیعیان حق نیستند.

حضرت آیت‏‌‏الله علوی گرگانی در پایان تاکید کردند: نجات بشریت در گرو پذیرش ولایت است و ملاک ما در پذیرش حق، کثرت طرف مقابل نیست، بلکه آنچه از طرف خدا و رسول(ص) و ائمه معصومین(ع) رسیده ملاک عمل است .

انتهای پیام16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha