جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 329632
۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
مجاهدی شاعر

پنجمین کنگره شعر فاطمی عصر امروز جمعه با حضور طلاب،مسئولان، شاعران،مداحان و هنرمندان فاطمی سراسر کشور در تالار شهید آوینی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدعلی مجاهدی در پنجمین کنگره شعر فاطمی گفت: دیانت ما جدا از سیاست نیست، پس با این توصیف شعر ما نیز از سیاست جدا نیست و باید به ملاحظات توجه لازم را داشته باشیم.

پدر شعر آیینی کشور تصریح کرد: کار در عرصه شعر فاطمی افتخاری بزرگ برای هر هنرمندی است و شعر فاطمی می تواند سرمنشا تحولات عمیق در عرصه شعر و ادب فارسی باشد.

وی افزود: در عرصه شعر فاطمی نباید در بیان صفات محدود شد، بلکه این عرصه بسیار گسترده است که گنجایش فراوانی در عرصه های توحیدی و مصایب تاریخی و... دارد؛ یکی از آسیب‏هایی که دراین عرصه باید از آنها دوری کرد، پرهیز از کلی گویی در موضوعات شعر آیینی است.

پدر شعر آیینی و مذهبی کشور یادآورشد: در این عرصه باید با پژوهش های نو کلی گویی های زاید را کنار زده و وارد مقولات تخصصی شویم.

وی گفت: شعرای ما باید هنرمندانه پژوهش های تخصصی در عرصه منابع دست اول شیعه داشته باشند تا بتوانند حرکت صحیح تری در حوزه شعر و ادبیات فاطمی داشته باشند؛ به هر ترتیب باید تفاوت شاعر معمولی با شاعر آیینی مشخص شود.

مجاهدی تصریح کرد: حرکت در مسیر شعر فاطمی باید با نهایت دقت و توجه به مطالب مستند تاریخی دنبال شود و باید روایات رسیده در این عرصه به خوبی بررسی و تحقیق شود؛ به طور کلی شاعران باید در این عرصه دقت و حساسیت بسیاری داشته باشند تا ضمن بالارفتن سطح آثار از هر گونه حاشیه و حساسیتی در این عرصه پرهیز کنیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha