چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت‌الله مقتدایی

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، تحول در حوزه را از انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری دانسته و گفت: همزمان با توسعه، تحول نیز باید ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله مقتدایی، پیش ازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا(س)، با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی(ره)، گفت: ما هرچه داریم از عنایات اهل بیت(ع) و به برکت انفاس قدسی حضرت امام راحل (س) است.

وی ادامه داد: امام راحل در رابطه با حضرت زهرا(س) می فرماید "فرشته ای به صورت ملک و نوری از انوار الهی بصورت بشر آمده و می تواند الگوی مردان  و زنان عالم شود" .

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در ادامه با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی، افرادی که از جامعة الزهرا(س) فارغ التحصیل شده اند، در داخل و خارج از کشور منشا برکات زیادی هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این‌که هیأت مؤسس این مجموعه شخیصیت‌های علمی ‌بزرگی همچون حضرات آیات فاضل لنکرانی، مشکینی و موسوی اردبیلی بودند، افزود: امروز فارغ التحصیلان این مرکز علمی منشأ خیرات و برکات فراوانی هستند.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: یکی از فارغ التحصیلان جامعة الزهرا(س) در هندوستان مرکزی با همین نام تأسیس کرده و این مدرسه با حضور 60 طلبه، جلسات پررونقی را برگزار می‌کنند که منشأ برکات فراوانی است و این موفقیت‌های به خاطر مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی حاصل شده است.

وی با تأکید بر این که انتظار امام خمینی(ره) از حوزه‌ها علمیه فراوان بود، افزود: امروز نیز مقام معظم از حوزه انتظارات فراوانی دارند؛ ایشان در سفر اخیر خود به قم می‌فرمودند که اگر تحول ایجاد نکنید، حذف می‌شوید، از این رو همزمان با توسعه باید تحول ایجاد شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این‌که شورای سیاستگذاری مستقلی برای حوزه های خوهران ایجاد شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌ای به جامعه الزهرا(س) دارند، از این رو هیأت امناء فاضل و باتجربه‌ای برای این مرکز انتخاب شد و این هیأت مدیره، فردی با تجربه و توانا را برای مدیریت آن انتخاب کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از تشکیل هیأت امنای جدید و تعیین مدیر این مرکز خوشحال شدند و این مسأله را تأیید کردند.

آیت‌الله مقتدایی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را در خصوص رشد، تعالی و گسترش جامعه الزهرا(س) در کنار حوزه‌های علمیه خواهران را محقق کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha