شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله طباطبایی نژاد

مسؤولین به گونه ای برنامه ریزی و عمل کنند که منافع مملکت و مردم به خوبی لحاظ شده و از هرگونه اسراف و تبذیر دوری شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه ازاصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در دیدار با اعضای قرارگاه سیدالشهدا(ع) با اشاره به روش های محقق شدن شعار سال گفت: رکن اساسی اقتصاد مقاومتی، تقدیر معیشت است.

وی درخصوص اهمیت و توجه به اقتصاد در خانواده با اشاره به روایات  تصریح کرد : سه سوالی  که ازعمر ،جوانی و مال درهنگام مرگ از انسان  می شود نشان از اهمیت وجایگاه اقتصاد در اسلام  است.

*تاکید بر دقت در نوع معماری و استفاده از تولیدات داخلی

نماینده ولی فقیه دراصفهان افزود: جلوگیری از اسراف و تبذیر، دقت در نوع معماری و استفاده از تولیدات داخلی از جمله ملاک های محقق شدن اقتصاد مقاومتی است.

وی مسؤولان را به خطبه های حضرت علی (ع) ارجاع داد و گفت: در رعایت بیت المال توجه به توصیه های مولای متقیان (ع) در نهج البلاغه بسیار راهگشاست تا حدی که برای جلوگیری از اسراف در کاغذ توصیه می کنند که نوک قلم را ریز کنید و خطوط را به هم نزدیک کنید تا کاغذ کمتری استفاده شود.

*چگونه خرج کردن مهم است نه پولدار بودن

آیت الله طباطبایی نژاد به کارگیری عقل در خرج کردن را بسیار مهم تر از پول در آوردن دانست و گفت: یک انسان ممکن است بدون هیچ  زحمتی مثلا به واسطه ارث پول دار شود اما آنچه اهمیت دارد چگونه خرج کردن آنهاست.

وی به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: همه کمال و رشد یک انسان به این است که سه چیز داشته باشد که یکی از آنها فهم دین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اهمیت فهم درست دین تا جایی است که برخی علما کسانی را که به واسطه عادت و تقلید اسلام آورده اند مسلمان نمی دانند چرا که اگر بدون استدلال چیزی را بپذیرد با یک شبهه یا اتهام، دین خود را می بازد.

وی دومین ملاک امام صادق (ع) را صبر در سختیها دانست و افزود: انسان باید در سختی های جسمی، روحی و حتی سختیهایی که به واسطه دینداری و ترک گناه و انجام واجبات برای او پیش می آید صبر داشته باشد و این امر در اسلام چنان اهمیت دارد که در برخی روایات ایمان بدون صبر به جسم بدون سر تشبیه شده است.

  آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه گفت: صبر برای انسان حکم ترمز و گاز را در خودرو دارد که بدون آنها ماهیت خودرو معنا ندارد، همچنین کسی که در سختیها  تحمل نداشته باشد فردی بی کمال است.

وی به سومین ملاک اشاره کرد و گفت: تقدیر معیشت که رکن اساسی اقتصاد مقاومتی است سومین ملاکی است که امام صادق(ع) برای یک انسان رشد یافته ضروری می داند.

آیت الله طباطبایی نژاد خطاب به مسؤولین گفت: به گونه ای برنامه ریزی و عمل کنید که منافع مملکت و مردم به خوبی لحاظ شده باشد و از هرگونه اسراف و تبذیر دوری کنید.

وی تصریح کرد: در اسلام بر ملاک های اقتصاد مقاومتی بسیار تأکید شده است لذا بی توجهی ما به آنها و عدم رعایت اصول، مشکلات متعدد اقتصادی را به وجود آورده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha