سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت‌‌الله سعادت‌پرور

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره استاد اخلاق و عرفان مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی(سعادت پرور)، با حضور شاگردان ایشان، در مدرسه علمیه علوی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اقبالی، مدیر مدرسه علمیه علوی، شب گذشته در این مراسم با اشاره به عوامل دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی، گفت انسان در مسیر کمال، نیازمند علم و دانش و تهذیب نفس است.

وی با تاکید بر الگو گیری از بزرگان، ابراز داشت: یکی از وطایف طلاب آشنایی با مربیانی است که انسان را در مسیر تهذیب نفس قرار می دهند.

مدیر مدرسه علمیه علوی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در معرفی شخصیت های اخلاقی حوزه، ادامه داد: بسیاری از شخصیت های اخلاقی حوزه ناشناخته مانده اند که باید آنها را به جامعه معرفی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی افزود : یکی از اهداف و طرح های پیش روی مدرسه علوی، معرفی اساتید به نام اخلاق حوزه و برپایی سلسله نشست های اخلاقی می باشد و  برگزاری مراسم گرامیداشت آیت الله سعادت پرور سرآغاز این طرح است.

وی با اشاره به اهتمام ویژه مرحوم آیت الله سعادت پرور در تربیت شاگردان، ابراز داشت: شاگردان این استاد فقید اخلاق و عرفان از جمله آیت الله تحریری و ... از اساتید اخلاق هستند و طلاب جوان باید از حضور آنان بهرمند شوند.

شمه ای از حیات پربار آیت الله سعادت پرور(ره)

آيت‏الله علي پهلواني تهراني (سعادت‏پرور)، در سال ۱۳۰۵ هجري شمسي در تهران تولد يافت و در نوجواني به حلقه درس مرحوم شيخ محمد زاهد وارد شد و بهره‏هاي اخلاقي و معنوي وافري برد. سپس از محضر مرحوم آيت‏الله حاج شيخ علي‏اکبر برهان دروس مقدماتي حوزه را فراگرفت و راهي شهر مقدس قم شد و در محضر اساتيد بزرگي چون مرحوم آيت‏الله سلطاني(ره) و آيت‏الله‏العظمي مرعشي نجفي(ره)، مکاسب و کفايه را خواند و پس از آن در درس خارج آيت‏الله‏العظمي بروجردي(ره) و حضرت امام خميني(ره) حاضر شد و تا مرحله اجتهاد پيش رفت . از آنجا که وي به مباحث اخلاقي- عرفاني و طي مراحل سير و سلوک علاقه فراواني داشت، مدت ۴۰سال در محضر علامه طباطبايي(ره) حضور يافت.

آيت‏الله پهلواني به ‏واسطه انجام دستورات اخلاقي و درک فيوضات روحاني مرحوم علامه(ره)، به درجاتي از عرفان و معنويت دست يافت که پس از رحلت علامه طباطبايي(ره)، برخي ازشاگردان آن استاد فرزانه، خوشه‏چين اخلاق و عرفان آيت‏الله پهلواني شدند و ايشان در طول حيات خود، شاگردان بسياري را تربيت کرد و نفوس مستعده‏اي را به وادي سير و سلوک رهنمون شد.

این استاد اخلاق و عرفان، سرانجام در سحرگاه پنج شنبه دوازدهم شوال 1425 برابر با 5 مرداد 1383 به علت عارضه قلبی، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

پیکر پاک ايشان پس از اقامه نماز میت به امامت آيت الله العظمی بهجت(ره)، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، در مسجد شهيد مطهري و در نزديکي مرقد مرحوم علامه طباطبايي(ره) به خاک سپرده شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha