جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام تحریری

استاد اخلاق حوزه با اشاره به نیاز جامعه امروز به اخلاق، گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ، ستارگان و الگوهای درخشانی را پرورش داده اند که می توانند الگوی جامعه بشری باشند.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری حوزه، حجت‌‌الاسلام والمسلمین تحریری، شب گذشته در مراسم گرامیداشت استاد اخلاق و عرفان آیت الله حاج شیخ علی پهلوانی(سعادت پرور)، در مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به آیاتی از قرآ ن کریم، اظهارداشت: عالمان ربانی از صدیقان واقعی اولیای الهی هستند، لذا زندگی آنها برای ما الگوی مناسب و تاثیر گذاری است.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی طلاب با زندگی علما و بزرگان، ادامه داد: حوزه های علمیه در طول تاریخ، ستارگان و الگوهای درخشانی را پرورش داده اند که می توانند الگوی جامعه بشری باشند.

این استاد اخلاق حوزه با بیان این که اخلاق نیاز امروز جامعه است، افزود : مباحث اخلاقی باید در حوزه های علمیه بصورت تخصصی پیگیری شود.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین تحریری با تاکید بر این که بلکه همه علوم باید مزین به اخلاق باشند، تصریح کرد: طلاب باید علاوه بر کسب علم ودانش، از اخلاق اسلامی نیز برخوردار باشند.

وی، توجه به اخلاق در عصر کنونی که هجمه های مختلف دشمنان علیه تشیع شدت یافته را ضروری خواند و گفت: مردم یا عالم ربانی هستند، یا متعلم و گروه سوم انسان هایی هستند که صرفا عمر خود را می گذرانند .

این استاد حوزه، توجه به مساله« تهذیب و تزکیه»  را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بندگی برای خدای متعال اساس و هدف انسانیت است و مارک اصلی انسان های شایسته، بندگی خداوند بوده و از همین طریق به مقامات عالی انسانی دست یافته اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تحریری با اشاره به لزوم شناخت شئون بندگی خداوند، تاکید کرد: اگر کسی خود را تحت تربیت خدای متعال قرار دهد، به سعادت می رسد.

این استاد حوزه با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص)، ابراز داشت : حواریون به حضرت عیسی(ع) گفتند "با چه کسانی مجالست داشته باشیم؟"، حضرت فرمودند "با کسی مجالست داشته باشید که شما را به یاد خداوند متذکر شود"؛ علامه طباطبایی(ره) و استاد ما آیت الله سعادت پرور(ره) این گونه بودند.

وی با اشاره به این که زندگانی دنیای انسان را می میراند، ادامه داد: آیت الله سعادت پرور(ره) بندگی را در کنار فعالیت های علمی داشتند و دائما تذکراتی را به افراد می دادند؛ باید این تذکرات و توصیه ها را آویزه گوش قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تحریری در ادامه شرکت در مجالس گرامیداشت یاد و خاطره علما و بزرگان را آموزنده خواند و گفت: برای دستیابی به اهداف عالیه، عالمان ربانی شدن، استاد شدن، رئیس جمهور شدن و آیت الله شدن، تهذیب نفس لازم است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: آیت الله سعادت پرور اساس تقویت دین و تهذیب نفس را حوزه علمیه می دانستند و تاکید می کردند که طلاب باید به لحاظ علمی و عملی پخته شوند و خود خود عامل به اخلاق باشند تا بتوانند دیگران را راهنمایی نمایند.

وی با اشاره به ارادت آیت الله سعادت پرور به امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری،  یادآور شد: ایشان یکی از مریدان امام(ره) بودند و اگر کسی با انقلاب و حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب رابطه ای خوبی نداشت، اور به درس و بحث خود راه نمی دادند.

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha