سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت‌الله ایمانی

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس گفت:برخی مدیران خیال می کنند انجام کار اداری همان مدیریت جهادی است، در صورتی که باید اراده ای باشد که باعث تلاش شبانه روزی و فعالیت شود تا مشکلات تولید در استان را حل کند.

 

به گزارش سرویس استان های خبرگزاری حوزه آیت‌الله ایمانی در دیدار فعالین کار وکارگری استان که به مناسبت هفته کار و کارگر با وی دیدار کردند بر ضرورت پایداری صنایع در استان تأکید نمود.

وی اظهارداشت: مسئولان تلاش خود را برای پایداری صنعت استان فارس از هر راه ممکن به کار بندند چرا که از بین رفتن صنایع، مساوی باازبین رفتن کارگران وشکسته شدن  جامعه است.

آیت الله ایمانی تصریح کرد:: اگر چه "کار"متعلق به فرد است اما سرمایه ای ملی است و مربوط به جامعه است و در سال جاری اگر یک کارخانه در استان فارس تعطیل شود، نمره ای منفی به تمامی مسئولان داده می شود.

*ارتباط کاروکارگر باید ارتباطی هماهنگ باشد

رئیس جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد:اگر ارتباط کار و کارگر در عرصه کار، ارتباطی متناسب، منسجم و هماهنگ نباشد، نه کارگر و نه کارفرما نمی توانند کارشان را مناسب و مطلوب انجام دهند چرا که کارگر و کارفرما باید به یکدیگر اعتماد کنند و اگر کارفرما تصور کند که کارگر، کار خود را به خوبی انجام نمی دهد و کارگر نیز تصور کند که کارفرما او را استثمار می کند، حالت شکننده ای برای هر دو ایجاد می شود و در کار پیشرفتی حاصل نمی شود  لذا برای موفقیت بیشتر باید بین کارگر و کارفرما اعتماد ایجاد شود کارگر و کارفرما در فضای انس، علاقه و دوستی قرار بگیرند و بدانند که یک هدف را دنبال می کنند.

*تعطیلی کارخانه‌ها یعنی سرگردانی خانواده ها

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به وضعیت کارخانه ها در سال گذشته و تعطیلی تعداد زیادی از آنها   اظهار کرد: وقتی تعطیلی کارخانه ای را مشاهده می کنم با تمام وجود می سوزم چرا که می بینم و یقین دارم با تعطیلی هر کارخانه اعتبار استان زیر سوال می رود و خانواده های زیادی دچار مشکل می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: فارغ از اینکه افزایش هزینه بیمه خوب یا بد است، نباید اگر کارگری دچار حادثه شد، برای هزینه اش بهانه آورده شود بلکه باید حقوقش را پرداخت کنیم.

رئیس جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه تعاون می تواند زیرساخت اقتصاد مقاومتی را تشکیل دهد،بیان داشت: تعاون با توجه به ساعات محدود و نیز سرمایه اندک افراد می تواند حمایت و نظارت لازم را در عرصه اقتصاد داشته باشد واعتقاد دارم که تعاون می تواند بخشی از اقتصاد مقاومتی را در قالب کارگاه های کوچک و مشاغل خانگی محقق کند و تعاون از کارگاه های کوچک با یک یا دو نفر نیروی کار تا صنایع سنگین را می تواند شامل شود.

*تعاون از استثمار افراد جلوگیری می کند

آیت الله ایمانی تاکید کرد: تعاون، واسطه ای بین دو حرکت منفی و افراطی است، تعاون حرکتی است که از استثمار افراد در بخش خصوصی جلوگیری می کند و همچنین اجازه نمی دهد که اقتصاد تنها در دست بخش دولتی باشد، بنابراین بخش تعاون  می تواند با فراخوان همه، کارفرما، صاحبان حرف و سرمایه را در کنار هم قرار دهد و در این شرایط است که می توان از تمامی امکانات ریز جامعه استفاده نموده و حرکتی را در اقتصاد ایجاد کرد.

این استادحوزه با بیان اینکه تعاون این توانایی را دارد که شغل ایجاد کند و ده ها مشکل در استان و کشور را حل نماید، اظهار داشت: سوریه سه سال در حال جنگ است اما هنوز کشکول گدایی اش جلوی مردم باز نشده چرا که اقتصاد خود را مقاوم سازی کرده است.

*جهاد کارگر داشتن وجدان کاری است

رئیس جامعه روحانیت شیراز تاکید کرد: جهاد کارگر به این است که کار را با وجدان دنبال کند و کار را کار خود و نه کار دیگران و محصول را محصول خود، و نه محصول کارفرما بداند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد:اقتصاد ما نباید به گونه ای باشد که اگردشمن تشر زد، رنگ ببازیم بلکه باید به گونه ای باشد که در صورت تشدید تحریم ها بتوانیم روی پای خود بایستیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در فارس در ابتدای این جلسه مهندس مختاری مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مهندس نباتی مدیرکل تامین اجتماعی و تعدادی از فعالین کار و کارگری، اصناف و اتحادیه های کارگری به بیان راهکارهای عملیاتی نمودن تحقق شعار سال و همچنین گزارشی از فعالیت و اقدامات صورت گرفته در سال گذشته پرداختند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha