جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله جزایری

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان این که ورود حوزه های علمیه برای مقابله با تهاجم فرهنگی به بدنه اصلی جامعه امری ضروری است، گفت: باید زمینه ساز ورود طلاب به صحنه های اجتماعی از سوی مسؤولان باشیم

  آیت الله موسوی جزایری  درجمع طلاب سفیران هدایت اهواز تقدیر از مقام خادمین سنگر فضلیت را از وظایف حوزه های علمیه دانست و با بیان این که تحول در حوزه های علمیه امری واجب و ضروری است، اظهار داشت: تحول در حوزه های علمیه یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری است که اجرایی کردن آن بر همه مسؤولان حوزوی واجب است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، یکی از برکات تحول در حوزه های علمیه را راه اندازی مدارس سفیران هدایت عنوان کرد و در ادامه به بررسی روند علمی حوزه های بلند مدت و کوتاه مدت «سفیران هدایت» اشاره کرد و اظهار داشت: در مقایسه ای مستمر و مستند میان طلاب حوزه های علمیه بلند مدت با سفیران هدایت، متوجه تفاوت عمده نحوه فارق التحصیلی و کارآمدی طلاب سفیران هدایت با فارق التحصیلان حوزه های بلند مدت شدیم، به طوری که کارایی عملی، فرهنگی طلاب سفیران هدایت در زمینه های فرهنگی ، تربیتی به مراتب بالاتر از طلاب حوزه های بلند مدت است.

 آیت الله موسوی جزایری، یکی از تفاوت های دروس مدارس سفیران هدایت با بلند مدت نحوه تحصیل و درس خواندن عنوان کرد و گفت: یکی از بزرگترین تفاوت های مدارس علمیه سفیران با بلند مدت در خواندن دروس است؛ به گونه ای که برخی دروس در حوزه های بلند مدت به عنوان دروس جنبی شناخته می شوند اما همین دروس که بسیار برای یک طلبه مفیر و مؤثر هستند در مدارس علمیه سفیران فصلی بوده و یک طلبه حتما باید آنها را طی کند.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان، مدارس علمیه سفیران را یکی از کارآمدترین و به روزترین مدارس علمیه دانست و بیان داشت: به راستی که طلاب پرورش یافته در حوزه های علمیه سفیران هدایت، به روز، کارآمد و دارای توانایی بسیار زیاد در ارتباط با مردم و قشر جوان جامعه هستند که این مسأله یکی از ملزومات برخوردهای اجتماعی طلاب است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که در استان خوزستان بیش از 4 هزار روستا وجود دارد، گفت: چه کسی باید وظیفه فرهنگ سازی در این مناطق را بر عهده گیرد! اگر حوزه های علمیه در این مناطق ورود پیدا نکنند، دشمن از این غیبت حوزه نهایت استفاده را برده و خود اقدام به اعزام مبلغ شیطان می کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، تصریح کرد: از مسؤولان حوزه انتظار داریم در این خصوص اقدام قابل توجهی را انجام دهند تا خدایی ناکرده شاهد منحرف شدن مردم ساده زیست روستاهای استان خوزستان نباشیم.

آیت الله موسوی جزایری در پایان سخنان خود، با تأکید بر این که حوزه علمیه باید در همه شئون اجتماعی ورود کند، اظهار داشت: باید زمینه های ورود طلاب به صحنه های اجتماعی از سوی مسؤولان باشیم و خود طلاب و روحانیان مدارس علمیه نیز باید حضوری فعال و مؤثر در بدنه اصلی جامعه داشته باشند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha