سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت‌الله علوی گرگانی

تشکیل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) بخشی از مشکلات را حل کرد، اما حل نهایی مشکلات مالی فقرا و محرومان نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی دولت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی، پیش از ظهر امروز در دیدار حسین انواری سرپرست کمیته امداد و هیئت همراه، به تبیین اهمیت و جایگاه خدمت رسانی مطلوب به محرومان و نیازمندان جامعه اسلامی پرداختند.
ایشان با اشاره به ویژگی‌های نظام هستی از دیدگاه قرآن کریم، خاطرنشان کردند: دنیا  محل امتحان است و همه مردم مورد آزمایش قرار می گیرند، به این صورت که خداوند اغنیا را با فقرا امتحان می‌کند که آیا از مال خود به آنان انفاق می‌کنند، یا نه و فقرا را با فقر امتحان می‌کند که آیا در برابر سختی‌ها و مشکلات صبر می‌کنند.

معظم‌له با اشاره به جایگاه فقیر آبرومند و مومن در درگاه الهی، تاکید کردند: به هیچ عنوان نباید محرومان و فقرا را کوچک بشماریم، چرا که خدای متعال به برکت دعای آنان بلاها را دفع می‌کند. در روایات آمده است که هر کس فقرا را کوچک بشمارد، خدا او را کوچک می‌شمارد؛ اگر خدای متعال به ما چیزی داده است، به خاطر فقراست.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی افزودند: تشکیل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) بخشی از مشکلات را حل کرد، اما حل نهایی مشکلات مالی فقرا و محرومان نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی دولت است.

معظم‌له ادامه دادند: کمیته امداد باید کاری کند که متکدیان تقلیل یابند، چرا که این افراد چهره جامعه اسلامی را نامطلوب جلوه می‌دهند؛ البته بعضی از این افراد مستحق واقعی نیستند، لذا باید کمیته امداد با تدابیری این مشکلات را حل نماید تا کمک‌های مردم، به مستحقین نیازمند پرداخت شود، نه کسانی که مستحق واقعی نیستند.

ایشان در توصیه ای تاکید کردند: مسئولان تنها باید برای رضایت الهی کار کند، نه این‌که به دنبال تشکر مردم و پست و مقام باشند.

در ابتدای این دیدار، انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، گزارش از فعالیت ها و برنامه های این نهاد ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha