جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 330268
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
آیت‌‌الله علوی گرگانی

حضرت آیت الله علوی گرگانی، مسئولیت معلم را در تربيت دانش آموزان خطیر دانسته و گفتند: معلم، با پالایش روح شاگردان خود، جهل را از بين مي‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، معظم له، پیش از ظهر امروز در ديدار مديركل آموزش و پرورش و جمعي از فرهنگيان استان قم، با گراميداشت هفته معلم، اظهارداشتند: ارزش علم به عمل است و اگر عمل با علم همراه نباشد، فرد عالم دچار مشکلات عدیده ای خواهد شد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به سخنان حضرت عيسي(ع) در رابطه با علم، افزودند: اگر كسي علم را ياد بگيرد و به ديگران آموزش دهد، نور را به آنان هديه کرده است.

ایشان در ادامه با بیان روایتی از  امام صادق(ع)، گفتند: امام(ع) مي‌فرمايد "علم و عمل با يكديگر همراه هستند و زماني كه علم بيايد عمل را صدا مي‌زند تا با يكديگر همراه شوند و اگر عمل پاسخ مناسبي نداد، علم هرگز حرکت نخواهد کرد".

معظم له ادامه دادند: بايد به علم جامه عمل بپوشانيم تا جامعه به كمال برسد؛ اگر اهل عمل نباشيم، علم ما در جامعه نمود پيدا نمي‌كند و ارزش خود را از دست خواهد داد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، بیان داشت: زماني امر به معروف و نهي از منكر معني پيدا مي‌كند كه با عمل همراه باشد.

معظم له با بیان این که بزرگان دین بر عدم وابستگی به پست و مقام های ظاهری تاکید دارند، افزودند: نبايد از مسئولیت هایی كه به ما واگذار مي‌شود، خوشحال شويم، چرا که باید پاسخگوی آن باشیم.

 ایشان، مسئولیت معلم را در تربيت  دانش آموزان خطیر دانسته و گفتند: معلم، با پالایش روح شاگردان خود، جهل را از بين مي‌برد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی همچنین با اشاره به حديثي از پیامبر اسلام(ص) خاطرنشان کردند: حضرت می فرماید "عوام امت من اصلاح نمي‌شوند، مگر اين كه خواص اصلاح شود"؛ منظور از خواص امرا، حكام، فرماندهان و علما دین هستند. رسالت همه ما این است که اعمال خود را درست انجام دهیم تا عوام امت، اسلامي شوند.

معظم له در پایان با تاکید بر این که باید قدر جوانان را دانست، تصریح کردند: یکی از عوامل موفقیت جامعه، توجه به جوانان است  و اگر این نسل به درستی تربیت شوند، جامعه اصلاح خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha