چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت‌الله سبحانی

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که روحانیون از فرصت اعتکاف برای تبلیغ استفاده کنند گفتند: برگزاری اعتکاف به مسجد جامع نیاز ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ،این مرجع تقلید امشب در دیدار با اعضای ستاد مرکزی اعتکاف قم اظهار داشتند: ایام اعتکاف صرفا متعلق به ما رجب نیست و در سایر ایام سال نیز می توانیم معتکف شویم؛ در همین زمینه باید تلاش شود تا این مراسم برای جوانان ما محل تحول اساسی باشد.

 

ایشان افزودند: جوانان امروز از آمادگی هدایت برخوردار هستند و البته این آمادگی ممکن است موجب گمراهی هم شود به همین دلیل است که دشمنان از این ظرفیت برای حمله به ضمیر پاک جوانان ما استفاده می کنند.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که روحانیت باید با بهرهگیری از این بخش، ایمان را در وجود آنها پرورش دهند، بیان کردند: خطبا و وعاظ صاحب نام باید در این ایام از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و معتکفان را به فلسفه اعتکاف و تهذیب نفس و.... آشنا کنند.

حضرت آیت الله سبحانی بیان کردند: براساس آیات قرآن باید برای رویش گیاه در هر زمینی در ابتدا باید آمادهسازی شود تا بذر نیکو در آن برویَد؛ برای اینکه در قلوب جوانان نیز بذر ایمان بروید، باید در ابتدا قلوب آنها پاک شود.

ایشان گفتند: برگزاری اعتکاف به مسجد جامع نیاز ندارد؛ بلکه تنها باید مسجد مربوط به اعتکاف به گروه خاصی تعلق نداشته باشد؛ خوشبختانه در قم مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

این مرجع تقلید بیان کردند: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی شاهد پررنگ تر شدن مساله اعتکاف به خصوص در بین جوانا هستیم و این مساله همانگونه که یاد خدا را در دلها زنده نگاه می دارد باعث تزکیه نفس و خدایی شدن جمع کثیری از مردم به خصوص جوانان می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha