پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام علیرضا 
ایمانی

عضو هیات علمی دانشگاه ادیان گفت : امروز علی رغم تلاش دشمنان برای به زانو در آوردن حکومت قانونی سوریه، اوضاع این کشور از قبل بهتر شده است و مردم سوریه خواهان حکومت بشار اسد هستند که این به برکت مقاوت آنان و هدایت های نظام اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه ،حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ایمانی امروز در نشستی  که به همت معاونت بین الملل حوزه های علمیه در جمع طلاب مدرسه امام حسن مجتبی(ع) قم برگزارشد،  به تبیین اهمیت و ضرورت آشنایی طلاب با مسائل سیاسی و بین المللی پرداخت.

وی گفت: طلبه باید در کنار درس های رسمی حوزه، نسبت به مسائل سیاسی و آنچه در متن جامعه و بین المللی می گذرد بی توجه نباشد، چرا که در روایات نیز آمده است کسی که نسبت به زمان خود عالم باشد فتنه ها به او هجوم نمی آورد.

عضو هیات علمی دانشگاه ادیان  افزود:در طول تاریخ کسانی علی رغم تسلط کافی نسبت به علوم حوزوی و دینی، دچار انحرافات عمیقی شدند،چون نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی روز  ناآگاه بودند.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) به همه خصوصا روحانیت، توصیه می کردند که نسبت به آنچه در جامعه می گذرد بی تفاوت نباشند و بینش سیاسی خود را تقویت نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه ادیان با اشاره به بیداری اسلامی منطقه گفت: مقام معظم رهبری با بینش والای خود از همان ابتدا تاکید داشتند این اتفاقات در کشور های اسلامی منطقه بیداری اسلامی می باشد، چرا که حرکت ها و تظاهرات آنان از مساجد و نمازهای جمعه آغاز شده و شعارهای آنان الله اکبر است، اما عده ای که به خوبی نسبت به مسائل بین المللی آگاهی کافی نداشتند این مسئله را قبولنمی کردند.

وی افزود:الگوی این کشورها در بیداری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و تعالیم حیات بخش ایشان است و با دیدن

و الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران متوجه شدند که می شود یک ملت روی پای خود بایستد و ازآرمان های خود دفاع نماید.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی در تبیین حوادث سال های اخیر سوریه و اهداف استکبار جهانی از ناآرام کردن این کشور گفت: امروز علی رغم تلاش دشمنان برای به زانو در آوردن حکومت قانونی سوریه، اوضاع  این کشور از قبل بهتر شده است و مردم سوریه خواهان حکومت بشار اسد هستند که این به برکت مقاوت آنان و هدایت های نظام اسلامی ایران است.

وی ادامه داد:امروز سوریه  توان مقاومت در برابر اسرائیل و استکبار جهانی را می خورد، لذا تمام اهداف دشمن سرنگون کردن حکومت بشار اسد برای فشار آوردن به نظام اسلامی ایران است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha