جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ی

مدیر حوزه های علمیه کشور، بهره‌گیری از صاحب نظران و کارشناسان خبره را در تدوین متون حوزوی ضروری دانسته و گفت: این امر از سلیقه‌محوری و پرداخت شخصی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، در بازدید از مرکز تدوین متون درسی حوزه، در جمع مسئولان این مرکز با اشاره به اهمیت تصحیح و تدوین متون درسی حوزه، اظهار داشت: اتقان متن از دغدغه‌های مراجع عظام تقلید و اساتید حوزه است و باید کار به صورتی انجام گیرد که نظر بزرگان حوزه تامین شود و با حفظ دغدغه‌های بزرگان متونی در خور شان حوزه تدوین گردد.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت حوزه‌ اصلاح و تدوین متون درسی به ویژه در سطح یک دانست و گفت: امیدواریم که این مرکز با جدیت به این مهم بپردازد، تا بتوان در سال تحصیلی جاری در استان قم آن را اجرا و عملی کرد.

مدیر حوزه های علمیه، تهیه متن مناسب درسی را بسیار مهم برشمرد و افزود: پس از آماده سازی متون، استاد و تدریس مناسب نیز اهمیت بسیاری دارد و امید است با فراهم شدن متون درسی جدید، دیگر موانع نیز مرتفع شوند.

عضو هیئت شورای عالی حوزه در ادامه خاطرنشان کرد: هموار کردن مسیر فعالیت مرکز تدوین متون درسی، در دستور کار مدیریت حوزه‌ قرار دارد و این امر می‌تواند در به ثمر رساندن فعالیت‌های این مرکز بسیار موثر باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان، بهره‌گیری از صاحب نظران و کارشناسان خبره را در تدوین متون حوزوی ضروری دانسته و گفت: باید در تدوین متون حوزوی از کارشناسان استفاده شود، چرا که این امر از سلیقه‌محوری و پرداخت شخصی جلوگیری می‌کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha