جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام شکوری خوی

امام جمعه خوی، شهید مطهری را بهترین الگو برای طلاب دانست و گفت: اگر بخواهیم شهید مطهری را آنطور که بود بشناسیم یکی از روشها خواندن کتابهای ایشان است که همه باید به آن اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین شکوری، امام جمعه و رییس مدارس علمیه شهرستان خوی با حضور در جلسه تجلیل ازاجرا کنندگان طرح مطالعاتی آثار استاد شهید مطهری که با حضور جمعی از مسئولان معاونت تهذیب حوزه و مرکز استان تشکیل شده، طی سخنانی با تقدیر از نظم ،پشتکار ،تعهد و دلسوزی تؤام با ابتکار معاونت تهذیب حوزه های علمیه اظهار داشت: این طرح زمینه را برای طلاب جوان آماده کرد تا با سیره و  روش استاد شهید آشنا شوند.

وی گفت: چندین سال است پس از شهادت آن شهید بزرگوار طی سخنرانی ها ،همایش ها ،مقالات و تدوین کتب و مصاحبه ها در ارتباط با شخصیت شهید مطهری مطالب زیادی گفته شده است، لکن اگر بخواهیم شهید مطهری را آنطور که بود بشناسیم یکی از روشها خواندن کتابهای ایشان در موضوعات مختلف فقهی ،اصولی ،منطقی ،فلسفی ،کلامی ،تاریخی و ... می باشد.

این استاد حوزه اظهار داشت: در صورت دقت در کتب شهید مطهری بدست می آید که آن بزرگوار فقیهی نوآور و مبتکر ،فیلسوفی زمان شناس ،اصولی دارای مبنا ،ادیبی صاحب نظر ،جامعه شناس درد آشنا ،مصلح دلسوز و بیدار ،مورخ نقّاد ،سیاستمدار خبره،مفسّری توانا ،استادی ماهر و نویسنده ای متبحر و خطیبی زبردست می باشد.

عضو شورای حوزه علمیه استان آذبایجان غربی، در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه علمیه شهرستان خوی اظهار داشت: در حال حاضر 4 مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ،نمازی ،سفیران هدایت و الزهرا،  در این شهرستان با حدود 600 نفر طلبه برادر و خواهر مشغول به فراگیری دانش هستند

حجت الاسلام والمسلمین شکوری خاطرنشان ساخت: حوزه علمیه خوی دارای 8 قرن سابقه می باشد که از این حوزه فقها و دانشمندان با نامی در طول تلاریخ برخواسته و به جهان اسلام خدمت نموده اند.

وی با اشاره به اولویت های علمی این حوزه، فراگیری ادبیان عرب در حد مطلوب ،برگزاری امتحانات کتبی و شفاهی کلاسی ،تأکید بر قرائت قرآن بصورت روزمره در کلاسهای درس ،برگزاری جلسات هفتگی مسئولان مدارس،برگزاری جلسات ماهانه با حضور اساتید حوزه ها،جدی گرفتن مطالعه و مباحثه ،توجه به برنامه های ورزشی و تفریحی طلاب از جمله اولویتهای مدارس علمیه خوی برشمرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha