پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام فرخ‌فال

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که مبلغان باید با انحرافات مبارزه کنندگفت: حضور مبلغین در پاساژهای قم موجب شد تا 70 درصد ناهنجاری‌های اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد فرخ فال پیش از ظهر امروز در اولین گردهمایی معاونین تبلیغ مدارس علمیه استان قم که در سالن جلسات معاونت تبلیغ برگزار شد، با اشاره به حدیثی اظهار داشت: جایگاه تبلیغ و ابلاغ مأموریت‌های الهی یک جایگاه بسیار نورانی و تأثیرگذار است.

وی با بیان این که کار روحانیت انجام وظایف انبیای الهی در راستای تبلیغ فرهنگ دینی است گفت:

اگر تبلیغ از زندگی انبیا و اهل‌بیت(ع) حذف شود چیزی باقی نخواهد ماند، وظیفه مهم تبلیغ در عصر غیبت بر عهده مبلغان گذاشته ‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرخ فال با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) و  با بیان این که ارتباط روحانیون با مردم باید پیوندی باشد افزود: جامعه‌ای که تبلیغ دین در آن صورت گیرد، جامعه‌ای مستعد و شکوفا خواهد بود

مدیر حوزه علمیه استان قم  با بیان این که  مبلغان باید از کلیشه‌ای حرف زدن بیرون بیایند، خاطرنشان کرد: تأثیرگذار ی روحانی به‌عنوان یک مبلغ دینی و تأثیرپذیری جامعه، دو شرط اساسی در تبلیغ است.

وی بیان داشت: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید عالمی که به علم خودش عمل کند؛ طبق آیات قرآن امر به معروف و نهی از منکر انجام خواهد داد.

مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: روحانیت باید با جوانان ارتباط برقرار کنند؛ اگر حوزه نتواند مدارس آموزش  و پرورش را تحت پوشش قرار دهد این همه نیرو و انرژی هدر رفته است.

وی با بیان این که باید به نبرد انحرافات برویم افزود: نباید تنها به درس  طلبه ها توجه شود،  بلکه باید معاونین تبلیغ مدارس علمیه با برنامه ریز های درست آنان را  برای تبلیغ در میان دانش‌آموزان آماده کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: اگر چهل مدرسه آموزشی سطح یک در قم ؛ هرکدام 20 مدرسه آموزش و پرورش را تحت پوشش قرار دهند کارستان خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرخ فال بااشاره به سخنان مرحوم آیت الله العظمی  بهجت مبنی بر اصلاح خیابان های قم بیان داشت: حضور مبلغین در پاساژهای شهر قم موجب شد تا 70 درصد ناهنجاری ها اصلاح شود.

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha