پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام خدری

اگر چنانچه اعتکاف به خوبی قدر دانسته شود، بهترین فرصتی است که می تواند بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی جامعه را حل کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، در خصوص اهمیت اعتکاف اظهارداشت: اعتکاف یک فرصت سه روزه برای کسانی است که می خواهند تمرینی در زمینه کسب معنویت داشته باشند.

حجت الاسلام رضا خدری، افزود: این افراد با توجه به روحیه معنوی که کسب می کنند در روز های غیر از اعتکاف و روز های عادی که مشغول کار و زندگی هستند قطعا از آن تاثیرات معنوی دوره اعتکاف می توانند بهره گیرند.

وی ادامه داد: کسی که سه روز با خدا راز و نیاز، و گناهان و مکروهاتی را ترک می کند و واجبات و مستحباتی را انجام می دهد یک قدرت بسیار خوب کسب می کند که توسط آن می تواند در بیرون از اعتکاف و روز های عادی هم از آن ها استفاده و بهره گیرد و نیز به انجام کار های خیر بپردازد.

این استاد حوزه، در مورد اهمیت اعتکاف و تاثیر آن بر جامعه اظهار داشت: اگر چنانچه اعتکاف به خوبی قدر دانسته شود، بهترین فرصتی است که می تواند بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی که ما به آن ها دچار هستیم را حل کند.

مدیر حوزه علمیه بوشهر، افزود: بیشترین ناهنجاری هایی که صورت می گیرد به دلیل عدم وجود معنویت است لذا دوره اعتکاف تمرینی است برای پر کردن این خلأ و مشکلی که وجود دارد، لذا با مدیریت بهتر در برنامه های اعتکاف می توانیم تاثیر گذاری خوبی را در جامعه شاهد باشیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha