سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 330719
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
اعتکاف

اعتکاف به عنوان یک جنبه اجتماعی از دین مبین اسلام دارای ابعاد سازنده ای است که کاهش ناهنجاری های اجتماعی از جمله این برکات است

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی حوزه علمیه استان بوشهر در گفتگو با  خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت اعتکاف در اسلام اظهارداشت: دین اسلام هم جنبه فردی و اجتماعی داشته و اغلب برنامه های آن با محوریت اجتماعی است.

حجت الاسلام محسن یمینی در ادامه به عباداتی در اسلام که هم جنبه فردی و هم اجتماعی دارند پرداخت، و بیان داشت: یکی از آنها که دارای اهمیت بسیار زیادی است اعتکاف است؛ اعتکاف بدان معنی است که شما حداقل سه روز باید داخل یکی از مساجد حضور داشته باشید.

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی حوزه علمیه استان بوشهر تصریح کرد: در سه روزی که انسان معتکف است باید از ظواهر دنیایی و ظواهر مادی و نیز داشتن ارتباط زیاد با مردم فاصله گرفته و به راز و نیاز بپردازد.

حجت الاسلام یمینی ادامه داد: این امر باعث بازیافت شخصیتی در فرد  شده و از این طریق به خودشناسی و خود سازی می رسد وخود را با خداوند مرتبط می سازد.

وی درباره تاثیر اعتکاف بر زندگی فردی خاطرنشان ساخت: دوری از اجتماع و ارتباط  صمیمی با خداوند باعث می شود تا انسان دچار خود سازی شده و از ناهنجاری ها به دور گردد و همین امر به تبع باعث کاهش ناهنجاری ها در جامعه می گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    زمان برگزاری اعتکاف چه زمانی است