پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام قریشی ارومیه

امام جمعه اروميه با تاکید بر تدوين و قانونمند کردن فريضه امر به معروف و نهي از منکر گفت: نهادینه شدن امر به معروف،فرهنگ اسلامی را ارتقاء می دهد.

به گزارش خبرگزاري حوزه از اروميه، حجت الاسلام و المسلمين سيدمهدي قريشي در جلسه ستاد امربه معروف و نهي از منکر که با حضور نماينگان مجلس و دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد، با تاکيد بر اهميت جاري ساختن امربه معروف و نهي ازمنکر خاطرنشان ساخت: توجه و اشاعه فرهنگ امربه معروف و نهي از منکر که يکي از فروعات موکد دين اسلام است موجب ارتقا فرهنگ اسلامي در جوامع اسلامي مي شود.

وي با اشاره به نقش دولتمردان در عملياتي کردن فريضتين افزود: تدوين و قانونمند ساختن ضوابط اين دو امر خطير در جامعه زمينه را براي تسريع در روند اجرايي ساختن آن مهيا مي کند.

رييس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان با بيان ثمرات و آثار مفيد فريضتين خاطرنشان کرد: آيات و روايات متعدد توسط اهل بيت(ع) در زمينه فريضتين نشانگر ضرورت اين مهم در جوامع اسلامي است به گونه اي که ثواب اين فريضه را بيشتر و مطلوب تر از جهاد في سبيل الله و اعمال نيک بيان کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قريشي اذعان کرد: تلاش دولتمردان و نمايندگان مردم در مجلس در ايجاد پشتوانه قوي براي اجرايي کردن برنامه هاي ستاد احيا امربه معروف و نهي از منکر موثر است تا از اين طريق بر بخشي از آسيب هاي اخلاقي در زمينه پوشش هاي نامتعارف جلوگيري شود.

نادر قاضي پور، نماينده مردم اروميه در مجلس، در ادامه اين جلسه، همکاري و همفکري همه جانبه مسئولين اجرايي و مردم را لازم و مهم عنوان کرد و افزود: امربه معروف و نهي از منکر از عوامل بازدارنده مباني فساد اخلاقي و کاري در ادارات است که مي تواند در بسياري از جرايم و آسيب هاي اداري شفاف سازي کند.

وي ادامه داد: فرهنگ سازي در بخش ها و موضوعات مختلف در قالب جاري ساختن امر به معروف و نهي از منکر از کانون خانواده،مدارس و دانشگاه ها شروع شود تا کاهش آسيب ها و جرايم در جامعه را شاهد باشيم.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha