پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله مقتدایی

تبلیغ لسانی آن است که فرد مبلغ توصیه‌هایی را به افراد گوشزد کند، اما در تبلیغ عملی، شخص با عمل خود دیگران را به سوی فریضه ای دعوت کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مقتدایی، پیش از ظهر امروز در اختتامیه هفتمین جشنواره برترین های حوزه های علمیه خواهران، در اردوگاه نرجس خاتون(س) جمکران، اظهار داشت: امروزه حوزه های علمیه خواهران خدمات فراوانی را ارائه داده و شکوفایی در جشنواره برترین ها و علامه حلی نشان دهنده این پیشرفت در جامعه است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران، حرکت در مسیر طلبگی را هدیه ای الهی برشمرد و افزود: حرکت در این راه هدیه الهی و افتخاری برای طلاب خواهر محسوب می‌شود، چراکه می‌توانند مسیر هدایت را برای خود و دیگران هموار سازند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، ابراز داشتند: پیامبر اکرم(ص) در زمینه اهمیت تعلیم و تعلم می‌فرماید "خداوند کسانی که علوم دینی را می‌آموزند، دوست ‌دارد"؛ این مسئله اهمیت تعلیم و تعلم در حوزه را نشان می‌دهد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه با اشاره به این که طلاب خواهر باید سعی کنند که وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، تصریح کرد: مهمترین وظیفه طلاب خواهر، تبلیغ در شهر و دیار خود می‌باشد، چراکه آنها باید در کوشش،‌دیانت، تقوا و پاکی اسوه و الگو باشند.

آیت الله مقتدایی در پایان، تبلیغ عملی را بالاتر از تبلیغ لسانی توصیف کرد و گفت: تبلیغ لسانی آن است که فرد مبلغ توصیه‌هایی را به افراد گوشزد کند، اما تبلیغی عملی آن است که شخص با عمل خود دیگران را به سوی فریضه ای دعوت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha