جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه ارومیه

فقرزدايي و ايجاد رفاه براي افراد نيازمند از راه پرداخت وجوهات شرعي مي تواند در ايجاد وضعيت مطلوب و کاستن از فاصله طبقاتي موثر باشد و از سويي ديگر بسترساز زندگي سالم و کسب روزي حلال براي بنيان خانواده را ميسر مي سازد.

به گزارش خبرگزاري حوزه از اروميه، حجت الاسلام و المسلمين سيدمهدي قريشي، امام جمعه اروميه و نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي در همايش يک هزار و 100 نفري مبلغين و عاملين زکات در استان با اشاره به اهميت اين فريضه در جامعه، اظهارداشت: يکي از فروعات مهم ديني در جامعه اسلامي جاري ساختن فريضه زکات ميان مردم است که پرداخت وجوهات شرعي از راه عاملين به اين فريضه مهم است.

وي در ادامه تصريح کرد: آيات و روايات بسياري در گفتار ائمه اطهار(ع) جهت تبيين و آشکار کردن جايگاه زکات آمده که در بيان فوايد آن تربيت اولاد صالح، کسب روزي حلال و دوري جستن از شبهه خواري از جمله اشاره شده است.

امام جمعه اروميه با تاکيد بر آثار مطلوب و انسان ساز اين فريضه در جامعه اسلامي خاطرنشان کرد: فقرزدايي و ايجاد رفاه براي افراد نيازمند از راه پرداخت وجوهات شرعي مي تواند در ايجاد وضعيت مطلوب و کاستن از فاصله طبقاتي موثر باشد و از سويي ديگر بسترساز زندگي سالم و کسب روزي حلال براي بنيان خانواده را ميسر مي سازد.

حجت الاسلام والمسلمین قريشي با بيان آثار حلال خواري و تاثير آن باطن و خلقيات آدمي ابراز داشت: اگر انسان در تغذيه و کسب روزي خود دقت نکند موجب دوري از الطاف الهي شده و سخنان حق بر وي نفوذ نمي کند چنانچه در روز عاشورا امام حسين(ع) با نصيحت هاي فراوان به دليل حرام خواري برخي از افراد قادر به ارشاد آنان نشد و سخنان برخواسته از حق و عدالت در دل هاي آنان تغييري ايجاد نکرد.

وي همچنين افزود: اقامه نماز، ايجاد زکات، امربه معروف و نهي از منکر از جمله فرايض مهم و کليدي است که بايد حاکمان داراي قدرت و مبلغين ديني در اجرايي ساختن آنان در جامعه اهتمام بيش از پيش داشته باشند.

امام جمعه اروميه تصریح کرد: فرهنگ سازي فروعات ديني و رواج و توسعه احکام سفارش شده از سوي رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) نيازمند مجاهدت و همکاري مسئولان در تمامي رده ها است تا با انسجام و همفکري زمينه، فراهم ساختن دستورات الهي تسهيل و رواج يابد.

جلال حسين زاده، مديرکل کميته امداد امام خميني(ره)، در ادامه همايش بزرگ زکات آذربايجان غربي افزود: آمار جمع آوري زکات در سال 92 با همکاري مبلغين شيعه و سني به 116 ميليار ريال رسيد که در مقايسه با سال هاي گذشته اين آمار نشان از توجه مردم به بخش پرداخت زکات را نشان مي دهد.

وي اذعان داشت: بيش از 80 درصد از وجوهات جمع آوري شده در استان صرف رفع نيازمندي هاي فقرا و بقيه در زمينه اجراي طرح هاي عمراني همچون احداث نمازخانه، مساجد، مدارس و ساخت کتابخانه ها در نقاط نيازمند شده است.

انتهاي پيام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha