جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله علوی

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که لباس و مقام انسان‌ها ملاک برتری نیست، ابراز داشتند: لباس تشریفات ظاهری دنیا است و آنچه ارزش دارد تقواست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له، پیش از ظهر امروز در دیدار روسای کلانتری‌های سراسر کشور که در دفتر معظم‌له برگزار شد، به تبیین اهمیت تلاش برای برای زندگی اخروی و اخلاص در کارها پرداختند.

ایشان با اشاره به آموزه‌های قرآن مجید تاکید کردند: مردم در دنیا دو دسته اند، عده ای اعتقادشان این است که علاوه بر زندگی دنیا، آخرتی نیز وجود دارد و باید علاوه بر تلاش برای زندگی دنیا، برای آخرت هم تلاش کرد، چرا که دنیا مزرعه آخرت است. دسته‌ای دیگر تمام هدف خود را زندگی دنیا می‌دانند و به آخرت اعتقادی ندارند.

معظم‌له با اشاره به این که لباس و مقام انسان‌ها ملاک برتری نیست، ابراز داشتند: لباس تشریفات ظاهری دنیا است و آنچه ارزش دارد تقواست و صاحب لباس باید در نزد خدا ارزش داشته باشد.

ایشان افزودند: یکی از مشکلات انبیا و اولیای دین در تبلیغ معارف الهی این بود که مردم فواید بندگی و عبادت خدا را که به چشم ظاهری نمی‌آمد، باور نمی‌کردند، لذا خدای متعال در قرآن ایمان به غیب را یکی از ویژگی‌های بندگان صالح ذکر کرده است، یعنی کسانی که به چیزهایی که با چشم ظاهر دیده نمی‌شود ایمان دارند و مزد و اجر این افراد در نزد خدا زیاد است.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کردند: باید تمام تلاش و همّ و غم انسان زندگی آخرت باشد و با تلاش فراوان، زندگی اخروی خود را بسازد و در این مسیر باید نیت انجام کارها تنها زندگی مادی و گرفتن مزد نباشد. بلکه باید قربة الی‌الله باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha