چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سس

معاون فرهنگی دارالحدیث از برگزاری «همایش حدیث رضوی 2 »همزمان با ولادت امام رضا (ع) در شهریور ماه سا ل جاری در قم خبر داد.

 

به گزار ش خبر گزاری حوزه ، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی نیا ،  امروز در نشست خبری با ارائه گزارشی از برنامه های این همایش گفت : سال گذشته طبق توافقی که با اداره کل  فرهنگ ارشاد اسلامی قم  و بنیاد بین المللی جشنواره امام رضا(ع) انجام شد، موسسه دارالحدیث مسئول برگزاری سه همایش با همکاری نهاد های دیگر را برعهده گرفت.

وی با بیان این که  برگزاری اولین همایش در سال گذشته با رویکرد تخصصی ، عمومی وداستانک نگاری برگزارشد  از برگزاری دومین همایش در دهه کرامت امسال با رویکرد تخصصی تر وبا  علمیت بالا در شهر مقدس قم خبر داد .

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا، از همه علاقه مندان به علوم رضوی، آستان قدس حضرت امام رضا (ع)  و خاندان عصمت وطهارت(ع) برای ارسال آثار و مقالات در ارتباط با امام رضا (ع) دعوت کرد .

مسئول برگزاری همایش با بیان این که  موسسه درا لحدیث به عنوان مجری اصلی این همایش انتخاب شده است به همکاری و حمایت دیگر نهادها همچون، وزارت ارشاد، دانشگاه قرآن و  حدیث، پژوهشگاه قرآن وحدیث، انجمن حدیث حوزه و ..... اشاره کرد.

وی از انتشار دو خبر نامه  خبر داد و گفت : اولین خبر نامه تا دو هفته دیکر منتشر خواهد شد و دومین خبر نامه در روز همایش به دست علاقه مندان خواهد رسید .

در ادامه این نشست  حجت الاسلام عبد الله مسعودی، دبیر علمی همایش با بیان این که در شرائط حساس در جهان اسلام قرارداریم و در حال گذر به دوره تمدن جهانی هستیم  گفت : لازم است همه جریان های فکری و نهضت های موجود در دنیا شناسایی شده تا   برای برخورد با آنها فکر شود.

وی با بیان این که این همایش مانند سال گذشته با رویکرد ملی است گفت : همه صاحبان اهل قلم از سراسر کشور، می توانند آثار و مقالات علمی خود را با موضوعات بازشناسی تاثیر جریان های فکری وسیاسی انحرافی  باورهای  اعتقادی و .... در میراث حدیثی امام رضا(ع)  را به دبیر خانه این همایش ارسال کنند .

وی در خاتمه  از ارسال مقاله تا پایان تیر ماه خبر داد و خواستار غنیمت شمردن این فرصت از سوی صاحبان اثر شد.

درادامه همچنین حامد حجتی ، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان قم با اشاره ویژگی های خاص این همایش از دیگر همایش های مرتبط با آن امام همام گفت : به جهت عمیق بودن و تخصصی بودن این همایش در  استان قم خواستار توجه خاصی از سوی صاحبان مقاله و برگزا رکنندگان به برگزاری این هماتیش شده است  .

خاطرنشان می شود :صاحبان ‏اندیشه می‌توانند مقالات خود را به دبیرخانه همایش واقع در قم، بلوار 15 خرداد، چهارراه نوبهار، ‏بعد از شهرک جهاد، موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث یا از طریق (ایمیل) به نشانی   ‏hrazavi@hadith.net‏ ارسال کنند.‏

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha